HTML

 

Rengeteg Star Wars. Némi Star Trek és minden, ami sci-fi.

 

  • tb79: Röviden csubakkabát. (2016.01.08. 10:30) Chewbacca kabát
  • Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő: Oké,kösz! Megéri,tényleg komoly pénzt fizetnék érte! Csekkolj le facebook-on,találsz pár képet a g... (2013.07.21. 19:31) Magyar Star Wars poszterek?
  • Plumper_: @vbn: de, viszont azt írtam: "dejó, hogy nem ilyen stílusban készült a StarWars, sőt, egy normális... (2013.06.21. 09:54) Steampunk R2-D2

Én vagyok az apád!

2011.10.03. 17:50 :: Lica

Avagy hogyan regál egy négy éves, amikor megtudja az igazságot?

Én nem emlékszem, hogyan reagáltam, kicsi voltam. Ti hogyan reagáltatok?

Via Kottke 

106 komment

Címkék: star wars videó darth vader

A bejegyzés trackback címe:

https://starwars.blog.hu/api/trackback/id/tr563275801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

poseidon 2011.10.03. 21:00:04

Nemhogy akkor videózták volna le, amikor ezt nézte meg:

www.youtube.com/watch?v=2yEdAbsAV3c

:-)

TH 2011.10.03. 21:50:21

@spontan: ha a magyar népmeséket lehet neki olvasni, akkor szerintem egy SW is belefér azért, még ha nem is érti meg teljesen. :-)

ügyfélszolgálatos 2011.10.03. 22:19:46

@TH: Vagy azokat a borzasztó Grimm meséket...

TH 2011.10.03. 22:20:51

@ügyfélszolgálatos: például.
Nem beszélve a Piroska és a farkas eredeti verzióiról, ahol esetleg a farkas meg is erőszakolta Piroskát, miután Piroska is falatozott a nagyiból stb...:-)

Muster Mark 2011.10.03. 23:52:12

Homoszexuális űrállomás.

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2011.10.04. 00:07:29

"Egy négyévesnek nem korai a Star Wars kézlevágással, meg mindennel? "

Piroska és a farkast és társait elmesélik, vagy rajzfilmen ábrázolják. Ha egy filmben egy fiatal nőt meg a nagymamáját felfalná egy vadállat, és ezt kellően plasztikusan ábrázolják, akkor az már a horror kategória... :)

Amúgy én szerintem 8-10 éves lehettem, amikor anno az eredeti részek felúíjtott verziói mentek a mozikban ('90-es évek eleje), az 1. láttam, és később volt több olyan rémálmom is gyerekként, hogy Darth Vader elől menekültem és bújtam el úgy mint a srácok a halálcsillagon... :)

Flúgatlan 2011.10.04. 00:16:00

@ügyfélszolgálatos: "Vagy azokat a borzasztó Grimm meséket... "

Eredeti Grimm mese nem való kisgyereknek, nem is nekik szánta.

@TH: "ha a magyar népmeséket lehet neki olvasni, akkor szerintem egy SW is belefér"

Azokban is van pár csata meg öldöklés, de mivel eredetileg szóban hangzott el, realisztikus ábrázolás nélkül, a hallgató fantáziája szabott határt a részletgazdagságnak.

Pl. ha elmondod, hogy "...és akkor X levágta Y kézfejét a kardjával", az egy gyereknek, aki ilyet nem látott, nem olyan borzasztó, mert csak úgy képzeli, mint ha egy bábunak vágták volna le. Egész más, amikor Luke üvölt a fájdalomtól, arcára kiül a rettegés és kétségbeesetten megpróbálja elszorítani a vérző sebet. Ez így már túl realisztikus szerintem.

Van pár gyerekem, de négy éves korukban még az ilyesmit nem engedtem nézni nekik. Lelki alkatuktól függött, mikor lehetett engedni az erőszakos jeleneteket és amikor ebben előre léptünk, mindig meg kellett beszélni.

Egyetértek azzal, aki kifogásolta, hogy minek néz négyéves ilyen flmet.

gébence · http://soraim.blog.hu 2011.10.04. 00:30:04

Ez aranyos :D Én emlékszem, kurva nagyot néztem (nagytesóm, aki rajongó volt, nem árulta el előre), de hát izé, gyorsan feldolgoztam, és a magam óvodás-de-már-filmkritikuskodó-módján selypítve el is konstatálltam magamban, milyen jó kis fojdulat.

létezőnick 2011.10.04. 00:41:20

Az ilyen 4 évesek teszik tönkre az óvodában a többi kölök játékát.
Egy 4 évesnek még a spongyabob sem való (végre rá is tették a 6-os karikát az MTV-n) pláne nem egy film.
Lassú, érthető dialógusú, mindennemű agressziótól mentes alapzenéjű és hirtelen mozgást nélkülöző mesefilmet kellene nézetni vele. Az összes többitől felpörög, mert nem tudja feldolgozni az idegrendszere a gyorsan villódzó dolog + a sok ismeretlen információ kombóját. És ez a szétpörgetett idegrendszer szüli a sok barom figyelemzavaros és normálisan játszani képtelen kölköt akik tönkreteszik a normálisan nevelt (nem a jólneveltségre gondolok) gyerek életét az oviban.
Az én fiamét is.

Azért mert apuka SW mániás még nyugodtan várhatna bő 5-8 évet hogy a gyerekével együtt nézze.

És most jöhetnek a kövek.

odamondó 2011.10.04. 01:07:36

Valószínű a barom szülőnek halvány fingja nincs, hogy ennyi idősen a gyerek még nem képes különbséget tenni valóság és fikció közt ezért nem szabad ilyen filmeket nézetni.

Flúgatlan pedig már nagyon korrekten leírta, hogy mesélésben az ember annyit képzel el amennyit elbír a személyisége míg a filmekben nem.

gregaba 2011.10.04. 01:27:29

az Episode IV még csak-csak, de az Ep. V és VI nagyon kemény lehet nemhogy egy négyévesnek, de bárkinek 10 év alatt. valósághű szörnyek, tiszta horror.

glad az egyetlen 2011.10.04. 01:46:02

Csatlakozom. A Star Wars marhára nem való egy 4 éves gyereknek.
Nem is hiszem, hogy ez egészet felfogná.

glad az egyetlen 2011.10.04. 01:47:35

@Rézvirág:
Egyetértek, szerintem is kamú.
Ezt az egészet 4 évesen nem fogja fel így valaki, hogy az álla is leessen.

Flúgatlan 2011.10.04. 02:14:53

Hogy a gyerek arcán a történet meglepő fordulata látszik, vagy csak az undor és borzalom a kéz levágásától, az is egy jó kérdés...

(No meg hogy "Ha rossz leszek, Apu nekem is levágja a kezemet?")

anyahajókabinajtóhajtogató 2011.10.04. 07:05:56

Láttatok már közelről 4 éves gyereket? A mai 4 évesek simán levágják a lényeget. 5-6 évesen már online tolják a call of duty-t. Ez van.

Nyomek 2011.10.04. 07:22:16

@anyahajókabinajtóhajtogató:
Azért megnézném, hogy ezek a call of dutyzó kiscsávók milyen pofát vágnak, amikor kijön a csávó hasából az élien. Tudom, hogy durvább, mint a SW, de a nyolcadik utas is "csak" egy film.

(egyébként gyerekként a cím alapján azt képzeltem, hogy ülnek nyolcan a vonaton, az egyik meg elkezd fekete ruhában kaszával hadonászni. Nem értem, hogy egy savval töltött földönkívülit hogyan keresztelhettek "utasnak".)

morpho 2011.10.04. 07:34:42

Én kb nyolc éves lehettem és azt hittem, hogy Darth Vader hazudik és nem is ő az apja, csak így akarja áttéríteni Luke-ot a sötét oldalra.Aztán másnap a suliban két tábor alakult ki, az igazat mondott, illetve a hazudott verziót támogatandó.

Egyébként normálisak vagytok ti, hogy azon vitáztok, hogy egy négyéves megnézheti-e a filmet, miközben az volt a kérdés, hogy milyen a személyes élményetek az "én vagyok az apád" sztoriról? Van olyan szülő, amelyik megengedi, hogy megnézze a négyéves, van olyan, amelyik meg nem.Senkinek semmi köze hozzá!
Van aki templomba járatja a gyerekét, van aki meg nem.Semmi különbség!

glad az egyetlen 2011.10.04. 08:11:02

@anyahajókabinajtóhajtogató:
"...Láttatok már közelről 4 éves gyereket?..."
Igen lévén hogy van egy 4,5 éves fiam, illetve az óvoda révén van "szerencsém" ismerni még vagy másik 20-at és hülyeség. Nem képes felfogni egy ilyet, mint hogy a filmben ki, kinek apja.
Az lehet, hogy funkcionálisan egy lövöldözős játékkal elpufogtat, de amilyen a finom-motorikája, messze nem jutna vele.
Egy 4-5éves gyerek még egy 90 perces filmet se tud egy seggel végig ülni.

glad az egyetlen 2011.10.04. 08:13:43

"...Van olyan szülő, amelyik megengedi, hogy megnézze a négyéves, van olyan, amelyik meg nem.Senkinek semmi köze hozzá!
Van aki templomba járatja a gyerekét, van aki meg nem.Semmi különbség! ..."

Ha majd szülő leszel egyszer akkor majd és rájössz, hogy milyen hülyeséget írtál le most.
Most még nem érted, ne is erőltesd.

glad az egyetlen 2011.10.04. 08:21:31

Amúgy a jövő generációjának jó eséllyel nem lesz már ekkora meglepetés ez a jelenet.
Ugyanis nagy valószínűséggel előbb fogja látni a Toy Story 2. és ott lenyúlták ezt a "poént".
Ha a SW-ban újnak is számít ezután, de a fordulat maga nem lesz az. :(

morpho 2011.10.04. 08:26:31

@glad az egyetlen:
12 éves a fiam... Kifejtenéd kicsit bővebben??

becsoccsent 2011.10.04. 08:46:39

lehet, hogy nem leszek itt nepszeru, de szerintetek igy az otvenhez kozeledve megnezhetem meg a filmet, vagy ossze fogom magam szarni rajta?

a, hagyjuk.

becsoccsent 2011.10.04. 08:47:41

@becsoccsent: ja, es a video nyilvan fake. itt senkinek nincs gyereke plusz nem latott meg elo embert, hogy nem tunik fel?

nemecsek ernő áruló 2011.10.04. 08:53:08

@spontan: Én 6 évesen láttam hangalámondásosan. Oszt mégis ember lett belőlem. :D
A micimackónál károsabb baromságot meg el se tudnék képzelni. Nagyon sok dolog van, amit megmutatnék a gyerekemnek, de azt a szemetet inkább hanyagolnám, amíg csak lehet. Felnőtt fejjel a könyv kötelező olvasmányi jellegét sem tudom értékelni 8-9 éves gyerekek számára. (jó, amúgy a kötelező olvasmány intézményét sem, de ebbe ne menjünk bele.)

De hogy ontopic is legyek, én nagyon meglepődtem, egy ideig tagadásban is voltam, mint Luke - "az nem lehet". :D

Spikk 2011.10.04. 08:53:43

@glad az egyetlen:
Azért erre ne vegyél mérget! Ateistaként a véleményem a következő:
Amit a templomban, meg hittan órán elmesélnek a gyerekeknek, az legalább akkora badarság, mint a teljes SW sorozat. Talán kevesebb benne az öldöklés, de ebben sem vagyok egészen biztos.
Ebben az derül ki, hogy Luke apja a Sötét Erő bajnoka, a hittanon pedig az, hogy Jézusnak nincs apja (azaz szűznemzéssel fogantatott - így ugye csak lány lehetne...).

Arról most ne beszéljünk, hogy mi a véleményem azokról a XXI. századi Európában élő felnőttekről, akik ezt még elhiszik... :-P

Tíz:59 2011.10.04. 08:54:52

A kézlevágástól eltekintve,én azt gondolom,megnézheti a gyerek az SW-t,4 évesen nagyon jól tudják(,persze ha megfelelő társadalmi normákat követő családban nevelkedik) hogy mi a rossz és mi a jó.
Az más kérdés, végig üli e azt a 2 órát amíg a film tart,mert kötve hiszem,hogy teljesen leköti a figyelmét.

Spikk 2011.10.04. 09:09:13

@Tíz:59: Kardoztál már 4 éves fiúval?
Pár mondat a fiamtól:
- Levágom a karodat! ( Ez kifejezetten a fegyverforgató (!) kar csonkolása vállból.)
- Szíven szúrlak!
- Levágom a fejedet!
- Ketté hasítalak!
Az élettel összeegyeztethetetlen sérüléseket is ismeri, azaz ha pl. ketté hasított, akkor már nem ér támadnom, mert "Naaaa! Te már maghaltál!"

__tom_ 2011.10.04. 09:28:56

én is még jócskán 10 alatt voltam, amikor az eredeti trilógiát láttam moziban, vg. az első vetítésen.
annyira emlékeztem az egészből, hogy amikor luke-t lerántja a cucc az első részben a szeméttömörítőben, akkor lando jön vissza helyette.
szóval volt mit helyrerakni később a hangalámondásos német szinkronos csodákkal :)

Llew 2011.10.04. 09:29:26

Kb. kilenc éves lehettem mikor láttam, nem emlékszem mit szóltam.

@Flúgatlan: Te se láttad a filmet csak osztod itt az észt. Fénykard vágás után nincsen vérzős seb.:)

Tíz:59 2011.10.04. 09:31:26

@Spikk: Igen,de mert te ezt tapasztaltad,ne általánosíts.Az én gyerekeim,4-5 évesen,gyurmáztak,rajzoltak,homokoztak,bicigliztek,kúsztak-másztak,eszembe se volt beoltani őket az agresszivitás eme formáival,nem akartam hogy már ilyen fiatalon természetes legyen neki,hogy levágunk egy fejet,kibelezünk,kiontjuk a véred.Mi lesz később a gyerekeddel? Megmondom,felnőtt korában teljesen normális dolognak tartja majd ezeket a dolgokat, és ez nincs rendben.
mutasd meg a gyerekednek ezt a videót:

islamizationwatch.blogspot.com/2009/04/video-taliban-slaughter-pakistani.html

ugye hogy nem fogod,és nem sok külömbség van,csak a fokozatok között, hogy rajzon látja,aztán horror filmben,aztán meg élőben.

h_zolee 2011.10.04. 09:35:51

szerintem fake a vid.
mármint úgy fake, h előre megbeszélték, h legyen óriás meglepődés meg mindenféle fintor, aztán jópofa lesz a jutubra feltolni.
az elején egy nagyon röpke cinkos vigyor látható, aztán minden OK, de későbbi másodpercekben a kislányon is mintha látni lehetne valami összekacsintás-félét apukával (anyukával) a kamera mögött.

Asszem 2011.10.04. 09:40:46

Szerintem is korai az SW egy négyévesnek, pláne a kézlevágás miatt. A mesékből is tényleg jó az, ha néha tud egy-egy nyugisabbat is nézni, Thomas és hasonlók. Számítógépen pedig nálunk a Minecraft a sláger, abban persze van kardozás meg levágás és amikor mi játszunk, akkor nekem is mondja, hogy most már csak pár életem van, stb. de még mindig jobb, mint a COD.

És még ettől a játéktól is nagyon be tud pörögni, úgyhogy tényleg csak módjával.

Fontos, hogy el tudjon mélyedni nem mozgó dolgokban is. Hogy később tudjon olvasni könyvet.

ubu1 2011.10.04. 09:44:27

Szerintem simán lehet, hogy egy négy éves gyerek már saját életében átesett az "én vagyok az apád" sokkon. És ha igen, miért ne tudna azonosulni a jelenetben a karakterrel, még ha a film egészét nem is érti teljes mélységében?

Circus 2011.10.04. 09:46:25

Én sokáig nem láttam/néztem meg a az V. részt, mert ott a rosszak győztek :)
Pedig szintén hangalámondásos, elsővetítéses (kétrészes, azaz teljes Csillagok háborúja, nyamm :), de ezt már itt korábban kibeszéltük ) kölök voltam. Aztán meg az tetszett az egészből, mint a legjobb rész, kb a mai napig.

A gyerekekről meg annyit, hogy Te hiába véded meg, mert egy bármilyen kereskedelmi, de mostmár egyre inkább ismeretterjesztő csatornán is akármelyik reklámszpot több pörgést, meg erőszakot tartalmaz, mint korábban egy egész mesefilm. Ugyanez az oviban, játszótéren, satöbbi... kikerülhetetlen.

A népmesékkel kapcsolatban annyit, hogy pár hónapja volt az egyik újnevű rádiócsatorna visszatérős reggeli műsorában, hogy az ÖSSZES (nép)mese tele van erőszakkal. Utánanéztünk egy hozzáértővel (óvónő), és tényleg. Nincs olyan gyerek, akinek ne lenne legalább egy olyan meséje, ami után fél a sötétben - van olyan fantáziája bármelyiküknek, hogy eljátsza magának pl. a farkast, (pláne sárkányt!) és simán el tudja rettegni vele az ifjú éveit.

Amúgy meg erősen fékezett a videó, szerintem is.

31/48 2011.10.04. 09:49:14

Én gyerekként örültem neki mert végig a Lovagnak drukkoltam a felkelő haramiákkal szemben és reméltem, hogy Luke észhez tér és együtt fognak uralkodni.

Akkor utáltam meg a SW-t amikor nem jött be, és végül a gonoszok győztek. :s

Mad Mind 2011.10.04. 09:49:59

@létezőnick:
Ha te is tudod, hogy hülyeséget írsz, minek írod? A gyerek nem a villódzó fénytől lesz figyelemhiányos, és nem is a TV-től. Amikor én gyerek voltam, akkor is volt figyelemhiányos gyerek, pedig akkoriban csak egy csatorna volt és az is hosszú műsorszünetekkel adott.

31/48 2011.10.04. 09:51:33

@Tíz:59: így is van, az iszlám országokban éjjel-nappal mennek a hollywoodi filmek azért van ott több erőszak, mint nyugaton, ahol az emberek nem mérgezik ilyesmivel az elméjüket.

31/48 2011.10.04. 09:57:24

@becsoccsent: habár lehet azért mert én is fiatalon, gyermekfejjel néztem meg, de nagyon megutáltam. Szerintem egy borzalmas álszent ömlengés a film, egy túlrajongott giccs, amit a korszakalkotó látványvilága robbantott be a köztudatba, és az akkor kialakult rajongóbázis tart fent mind a mai napig, annak ellenére, hogy a franchise már a gagyi mércét sem üti meg.

Tíz:59 2011.10.04. 09:58:31

@31/48: Azért ezt mellé állítani,nem semmi leegyszerűsítése a dolgoknak.Szokások,történelem,technikai fejlettség,és ezer más dolog ami itt meg van és ott,nincs meg, nem is olyan rég,még itt is háború volt ,ott meg állandóan abban élnek,és itt igazol amit fentebb mondtam, hogy egy 2 éves gyereket már lőni tanítanak,mert ott az a társadalmi értékek egyike.

morpho 2011.10.04. 09:58:36

@Tíz:59:
Szerinted nem sok különbség van a közt, hogy emberek fejét késsel nyiszálják, mint amikor a Birodalom visszavágban Darth Vader levágja Luke kezét, amit aztán a végén visszaraknak rá?? Te egyébként normális vagy????????????

Kham 2011.10.04. 10:03:18

Én olyan 7-8 éves korom körül láttam a Birodalom visszavág-ot, ráadásul előbb sikerült megtekinteni, mint a Csillagok Háborúját. Végig nem nagyon vágtam, hogy ki-kivel van, emlékszem a Dagobah-án a szellem DarthVader fejlevágós jelenetnél sem jöttem rá, hogy az arc a sisakban Luke-é.

Igy aztán semmi meglepetést nem okozott, hogy a GonoszKályha a faterja a Szőkének. Főleg hogy nem is tűnt olyan gonosznak, végülis csak sétált és megfojtotta a balfék parancsnokait, akiknek a sorsa hasonló lett volna egy partizánfilmben is.

31/48 2011.10.04. 10:04:57

@glad az egyetlen: voltak akik idekeverték a gyurmázást meg mindent.

Persze ha a csemete sokat néz, plána ha nem-interaktív virtuális anyagot az káros. Ugyanakkor fontos a gyerekek érzelmi nevelése.

Én inkább kis korától fogva igyekszek, habár felügyelet alatt "burokban" tartani, és nem elétenni bármi szemetet, amit a világ rádob, de nem is akarom egy olyan elérhetetlen probléma, halál és erőszakmentes környezetre kondícionálni, ami majd az életben gyengévé, sebezhetővé teszi.

Még a végén ha felnő beszippantja valami beteges szekta mint a filmbéli jedik. :/

Mert amikor eljön a kamaszkor és megjelennek bizonyos belső késztetések és fokozódó külső hatások, akkor már nehezebb bepótolni az alapokat, ha azok egészen kicsi korától nem ivódtak bele.

Tíz:59 2011.10.04. 10:05:29

@morpho: Azért mondod ezt ,mert te a konkrét esetet vizsgálod,felnőttként igazad is van szerintem,de egy gyereknek egy kéz vagy egy fej levágás ugyan olyan trauma,mint egy elütött macska kifordult szemekkel,az út szélén.

morpho 2011.10.04. 10:09:39

@Tíz:59:
A filmben egyrészt nem vérzik semmi, másrészt a végén a kezét visszakapja.Te amúgy láttad ezt a filmet????? Csak mert vértől tocsogó életlen bicskával embereket lefejező tálibokat ezzel akkor sem lehet összehasonlítani, ha egy agyhalott agyával vizsgálod az esetet.Ebben a filmben nincs semmi taruma.Én is gyerekként láttam.Javaslom, hogy nézd meg!

31/48 2011.10.04. 10:11:19

@Tíz:59: semmi leegyszerűsítés nincs a dologban. Ha valaki _tényleg_ erőszakos környezetben nő fel, az ha nem szerencsés, megtöri és egy életre károsítja, vagy ha nem is, de rászorul, hogy maga is erőszakot alkalmazzon.

Ha valakit elszigetelnek az erőszaktól, amikor találkozik vele, márpedig ahogy a világ demográfiája és a migráció alakul, fog találkozni vele, annál nehezebben tudja kezelni és sok keserves tapasztalat árán fogja csak megtanulni, ami egyébként fogékony korban, mint generációs bölcsesség beleivódhatott volna.

Ha viszont ismeri az erőszakot, felfogja mit jelent a szenvedés, de megmutatják, hogy mennyivel jobb nélküle, akkor valószínűbb, hogy egy egészséges empátiával rendelkező, az aggresszióval akár erővel is szembeszállni tudó flnőtté érik.

31/48 2011.10.04. 10:13:06

@Tíz:59: van különbség egy félelmetes háborús film és egy perverz horror között, leginkább a hangulatában. Nem mindegy mit néz a gyerek, de ugyanakkor van szellemi immunrendszer és fejleszteni is kell.

bs11 (törölt) 2011.10.04. 10:13:32

Én is valamivel 10 éves korom előtt láttam, viszont a konkrét élményre nem emlékszem, mivel hetente megnéztük. :) Az V. rész valóban a "legijesztőbbnek" számít a trilógiából, de magamból és az ismerőseimből kiindulva minden gyereknek nagy élmény a film, a sztori. Én még mindig a kedvencemnek tartom az eredeti trilógiát, mert ahogy felnő az ember, szerintem egyre jobban észreveszi az apró zsenialitásokat, így minden korosztály számára élvezhető.

Tíz:59 2011.10.04. 10:21:49

@31/48: @morpho: Szerintem nagyobb sw fan vagyok mint te gondolnád.Konkrétan mert te gyerekként nézted meg ez nem jelenti azt hogy az még attól jó is,hogy láttad.Én amíg lehet tudatosan nem rakom a gyerek elé ezeket a filmeket.
A szellemi immunrendszert meg másképpen is lehet fejleszteni,nem kell ahhoz Jedi-t néznie,elég ha szépirodalmi művekkel táplálom az agyát.
Idáig bevált,szerettünk könyvtárba járni(igénylik),és este elalvás előtt olvasgatni meséket,persze van amikor inkább néznek valami esti mesét,de ők döntik el,a tapasztalat az hogy a könyvek és mese olvasás javára billen a dolog.

morpho 2011.10.04. 10:25:41

@Tíz:59:
Úgy neveled a gyerekeidet, ahogy akarod, semmi közöm hozzá.De tálib fejlevágásokat összevetni a Birodalom visszavággal az akkor is abnormális, már ne is haragudj!
Ha meg SW fan vagy, akkor milyen vérről beszéltél???

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2011.10.04. 10:26:03

Ez is Skywalkeres pofáraesés:

LUKAK

Sétál három luk,
Uk, Muk és a Fuk.
Nyelnek mindent el
S nincs utánuk jel,
Se gizgaz, se fű,
Se kazal, se tű.
Nincs, mit ütne bot,
S dog sincs, aki hot
Nyomot lelne tán.
Ekkor karakán
Kis róka jő, Vuk!
Hukk! s a három luk
Rögvest telve már,
S megmentőre vár.
Fut Skywalker Luk,
Csussz és orra buk.
Lézerkardja és
Arca rókalés.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.com/2011/09/lukak.html
:)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2011.10.04. 10:27:06

nem emlékszem, hogy pontosan milyen volt, de hogy nagy WTF élmény volt.
Az egyik legnagyobb a filmélményeim közül.

31/48 2011.10.04. 10:30:31

@Tíz:59: ó, szerintem akkor félrértettük egymást. :)

Én nem kimondottan az SW mellett kampányolok, és habár SW blogon trollkodás ezt mondani, de hányigert kapok a az egész franchisetól, de különösen a jediktől.

Csak általánosságban mondtam, hogy nem jó elhitetni a gyerekkel, hogy mindenki örökké él és mindig süt a nap... st.b, de ebben, látom nincs is nézetkülönbség köztünk.

Tíz:59 2011.10.04. 10:37:31

@morpho: nincs trauma? Kérdezd meg a gyerekedet ,(ha van),tudja e mi történt azokkal az emberekkel akik bele estek a sarlacc verembe(tudod amikor Jabba kivégezni akarja Csubit,Hant, és Lukot.),vagy mi történt azokkal az emberekkel,akiket Luke ölt meg a Birodalmi lépegetőben,amikor fénykardal beszakitja az alját a lépegetönek,és bedob egy bombát oda.Nos burkolt formában de gyilkoltak minden esetben,ha nem is látod a beleit,mi értelme egy gyereknek ezzel etetni az agyát,amikor nem fogja fel mi történt,csak a nagy általánosságokat ismeri fel a filmben,jó és rossz, élet és halál.Nem jobb olyan filmet,könyvet,dolgokat mutatni,amit el is tudsz magyarázni neki,hogy megértse.

morpho 2011.10.04. 10:43:31

@Tíz:59:
Burkolt formában mindenhol gyilkolnak.A Piroska és a farkastól az Egri csillagokig.Viszont továbbra sem értem, hogy hogyan jönnek ide a vérben tocsogó, bicskával fejeket nyiszáló tálibok.Az nekem valahogy nem tűnik burkoltnak, csak értelmetlen vérengzésnek.Ráadásul az áldozatnak esélye sincs.Ez a SW filmekben azért nem így van.Gyenge lábakon áll a teóriád..Úgy is mondhatnám stílszerűen, hogy ezer sebből vérzik...

walter77 2011.10.04. 10:47:21

Najó, látom itt aztán megfordul pár Vekerdy meg Ranschburg...

A fiam 6,5. Frankón nézi a Star Warst. Az összeset látta, velem együtt. Tudja, hogy mese. Merthogy a lényeg nem az lenne, hogy odabaszom a gyereket, hogy nézze a minimaxot aztán elvan azzal, hanem az lenne, hogy miután egyedül nem tudja értelmezni a látottakat valaki segítsen benne. A Star Wars igenis nagyon jól el lehet magyarázni egy kölöknek is, mert igenis érdekes számukra az, hogy az hogy lehet, hogy valaki aki jó, az egyszercsak gonosz lesz? Mitől? Hogy van ez az apa- fiú kapcsolat? Egy fiú megmentheti-e az apját. Oké, hogy tele van látványos akciókkal is, de azért rengerteg dolog van ami miatt több, mint egy egyszerű film amiben lőnek.
Mindazonáltal álszentség ráfogni a SW-ra akármilyen agresszivitást, hoszen ha valaki megnézi, akkor láthatja, hogy az egész rohadt sztori éppen arról szól, hogy hogyan tartsuk kordában mindazt ami rombolni akarna bennünk. Ellentétben egy rakat olyan rajzfilmmel amit felügyelet nélkül is néznek a srácok. Nálam az oviban a SW az alternatíva arra, hogy a korosztály már transformerst, Vasembert és pókembert néz. Ezek (utóbbi talán kivétel) sokkal durvábbak és értelmezhetetlenek. Szerintem. (...mint egy újabb wannabe gyermeklélektan szaki)
Ps. Mindenki elkúr valamit a nevelésben...

morpho 2011.10.04. 10:55:18

@walter77:
Végre egy normális, reális hang...

Tíz:59 2011.10.04. 10:55:48

@morpho: Számomra a kezed levágás erőszak,a fejed levágása is az,hogy ezt Véder nagyúr teszi fény kardal,egy Lukás filmben,vagy egy Szomáliai had úr,egy ellenfelével, mindegy, mind a kettőt csak felvételről nézheted meg(remélem élőben nem látsz ilyet)Nem fogod fel ,hogy a film az film lessz neki,még ha fejet vagy kezet vágnak le akkor is,az meg egyenesen becsapja a gyerekedet,hogy " nahh levágták a kezed,? sebaj majd lessz másik" ló***-t,nem lesz másik kezed,nem lesz másik fejed,Szerintem ezért veszélyesek ezek a filmek,egy gyerekre.A lelki finomság rombolásáról már ne is beszéljünk.Oké edződjön a gyerek az élet rendjével,de az életkorának megfelelően.Azt értsd meg ,hogy korai gyermekkorban látott erőszak kihat az egész életére a gyereknek,csak ismételni tudom, természetes lesz neki hogy egy ember megcsonkíthat egy másikat,és ez nem jó!

Tíz:59 2011.10.04. 11:04:55

@walter77: Te elmagyaráztad a gyerekednek,hogy ha most levágnák a kezed akkor nem kapnál helyette robot kezet,mert még nem tudunk ilyet gyártani.Szerintem nem.
A fiad max a látványt érti meg,csillog villog,repül,ugrik,kúszik mászik,
Vajon meg érti e a fiad ,hogy a Anakint milyen ármányok során terelte Palpatine a sötét oldalra,anyu meghalt a buckalakók fogságába,eselye nem volt,(ez morphonak szól) ok akkor irtsuk ki az egész tábort, milyen üzenete van ennek,egy képlékeny fomálodó ember növendék számára?

hallari 2011.10.04. 11:13:34

Én úgy 12-13 lehettem, amikor először láttam, és simán úgy kezeltem le, hogy ez a gonosz ember megint hazudott egy ordasat.

Tíz:59 2011.10.04. 11:24:13

@31/48: Bocsi ezt a hozzá szólásodat kifelejtettem
"Ha valakit elszigetelnek az erőszaktól, amikor találkozik vele, márpedig ahogy a világ demográfiája és a migráció alakul, fog találkozni vele, annál nehezebben tudja kezelni és sok keserves tapasztalat árán fogja csak megtanulni, ami egyébként fogékony korban, mint generációs bölcsesség beleivódhatott volna.

Ha viszont ismeri az erőszakot, felfogja mit jelent a szenvedés, de megmutatják, hogy mennyivel jobb nélküle, akkor valószínűbb, hogy egy egészséges empátiával rendelkező, az aggresszióval akár erővel is szembeszállni tudó flnőtté érik. "

igazad van,de én nem tartom alkalmasnak az sw filmeket erre,mert nem neki való,nagyanyám,anyám se látott ilyet gyerek korba,még is érzékeny az ilyen dolgokra,elítéli az erőszakot,a békét sokra tartja stb stb.Ezer más az élethez közelebb álló dolgokkal lehet generációs bölcsességeket átadni a gyereknek,én az sw-t nem tartom generációs bölcsességnek,mert egy csak egy fantasztikus mese az egész,ami később hajlamossá teszi a sci-fi kedvelő embereket a " várjuk a sült galambot"felfogásra.

morpho 2011.10.04. 11:26:11

@Tíz:59:
Én feladom, meguntalak, bocs..Neveld úgy a gyerekeidet ahogy akarod én is ezt teszem az enyémmel.SW filmeket nézhet,annak története van.Öncélú fanatikus vérben fürdő fejlevágó tálibokat meg nem.Szerinted a kettő ugyanaz, szerintem meg nem.Itt a vége.
Tényleg, te hogy élted meg amikor megtudtad, hogy Vader Luke apja?

morpho 2011.10.04. 11:28:03

@Tíz:59:
Még amnnyit a végére, hogy szerinted melyik a megfelelő életkor arra, hogy egy SW mesét mgnézzünk??? Hatvan körül már belefér?Akkor már nem asszociálunk vérengző gyilkolászásra???

walter77 2011.10.04. 11:33:14

@Tíz:59:
Igen elmagyaráztam. Mindig elmagyarázzuk, hogy mi van és mi nincs igazából. Mindazonáltal köszönöm a feltételezést.
A fiam nyilván nem érti meg a teljes sorozat minden egyes apró részletét és mélylélektanát, de Anakin változását például úgy kezeli - és érti is - hogy mindenkiben van jó és rossz is, és mindenkiben van harag, ha a haragoddal nem tudsz mit kezdeni akkor az eluralkodik rajtad. Az egyszerűen illúzió, hogy kizárhatom a fiam életéből az agresszivitást és gonoszsággal való kacérkodást: ugyanaz a gonosz munkál Palpatine-ban és egy kölökben is aki just for fun szétrúgja a másik homokvárát. Az egyik mese, ami úgy adagolható ahogy én akarom a másik meg a valóság, amit kezelni kell, akkor is ha a fiam a genya, és akkor is ha vele szemben genyák. Merthogy utóbbi is gyakran megesik vele, és akkor értetlenül áll előtte, amit nekem meg kell magyaráznom, hogy miért csinálta a másik fiú azt amit.

Nem KELL nézetni a SW-t a gyerekkel, de nem ördögtől való az sem ha nézi. Nyilván feltétele, hogy magyarázzák neki. DE ez éppúgy feltétele más meséknek is, a magyar népmeséknek, a grimm meséknek, stb. Pl. nem állítható, hogy a Pán Péter összességében gázos lenne egy gyereknek, De ebben Hook kezét konrétan Péter vágja le, amit csak úgy jellemeznek a mesében, hogy "az csak egy csínytevés volt" aztán Hook kezét megeszi a krokodil és emiatt vadászik később rá, mert ízlett neki.
A legártatlanabb mese is kártékony tud lenni, ha nem magyarázod közben, és a Star Wars is hasznos tud lenni ha megyarázod.
Te ne tedd, nem kell és nyugodtan gondold ezt helytelennek, de nagyon messzemenő és főként téves következtetésre jutsz, ha azt álítod, a SW csak és kizárólag minden esetben káros, és aki erre vetemedik, az beteg ember és főként rossz szülő.

walter77 2011.10.04. 11:40:26

@morpho:

Végülis @Tíz:59: -cel való szembenállásunk lényege abban keresendő, hogy: "Ezer más az élethez közelebb álló dolgokkal lehet generációs bölcsességeket átadni a gyereknek,én az sw-t nem tartom generációs bölcsességnek,mert egy csak egy fantasztikus mese az egész,ami később hajlamossá teszi a sci-fi kedvelő embereket a " várjuk a sült galambot"felfogásra.
"
Szerintem, ha valaki zsigerileg nem bírja a star warst, akkor nyilván nem fogadhatja el azt sem, hogy valakinél még a gyerek is megnézi. Végülis ez érthető.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2011.10.04. 11:43:32

Én még nem láttam a Star Warst. (leszámítva egy 5 perces jelenetet, amikor összekötözött turbinákkal lovagoltak egy sivatagban, de abszolútem nem vágtam a kontextust)

TEHÁT MÉGEGYSZER

É N M É G N E M L Á T T A M A S T A R W A R S T.*

*Se a gyűrük urát, se a Harry Pottert. És nem tetszett a Keresztapa sorozat sem, pedig végigszenvedtem, becsületből. Ember-e vagyok?

Na vessetek a Mókusok elé!

morpho 2011.10.04. 11:44:46

@walter77:
Egyébként a SW tele van generációs bölcsességekkel, társadalmi, erkölcsi és kulturális probléma-felvetésekkel, emberi és gondolkodásmódbeli megoldási javaslatokkal.Pozitív és negatív kicsengéssel egyaránt...

walter77 2011.10.04. 11:49:09

@Eltévelyedés:
"Ember-e vagyok?" - határeset.

walter77 2011.10.04. 11:53:01

@morpho:
Egyébként igen, azzal együtt persze, hogy nyilván sok sületlenség is van benne, de azzal tényleg nem tudok mit kezdeni, ha valaki megkérdőjelezi korszakalkotó mivoltát.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.04. 12:06:10

Nagyon nem helyeslem, hogy egy negyevessel ilyet nezetnek, es melysegesen megvetem azokat a szuloket, akik ilyen felelotlenul nevelik gyermekeinket.
Ez a film karosan hat a szemelyisegere, nem alakul ki benne kello modon a realitaserzet, nem tud nosmalisan felkeszulni a "vilagra". En a lanyaimnak ebben a korban nem engedtem, hogy ilyen agressziv fost nezzenek.
Minden este Edgar A. Poe meseket olvastunk, vagy megneztuk a penge 1,2,3-at, lazitasul meg a texaszi lancfureszesbol youtube reszleteket.
Ma egyikuk se hisz az ezoteriaban, ismerik a termeszettudomanyokat annyira, hogy tudjak, a lezernyalab nem lesz 1meter hosszu, es amikor ketto keresztezi egymast, akkor nem csattannak ossze femesen, es szikrazva. Es csak az egyikuk lett pszichopata gyilkos.

Nyomek 2011.10.04. 12:06:20

Tyűha!
Az ifjú Anakin meg megcsókolja Padmét és a következő részben az meg mán' terhes.
Ez pornó, bazdmeg! Ennyi erővel levetíthetném nekik a keménytökű csődöröket is Kovitól, mert az ugyanaz, nem?
Hányféleképpen dughatta meg (seggbe/szájba) Anakin Padmét?

Remélem, akinek szántam, az érti.

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.04. 12:10:51

@Nyomek: hat a seggbe/szajba dugasbol gondolod levezetni a terhesseget, akkor meg egy keveske pornot nem artana megtekintened, hogy szelesitsd az anatomiai ismereteidet e teren :) :) :)

Nyomek 2011.10.04. 12:15:32

@morpho:

Lásd:
www.leas.ws/starwars.html

De a kedvencem nincs itt.
SW V.:
Mikor a Dagobahon Luke találkozik Yodával, mondja neki, hogy egy nagy harcost keres. Erre Yoda: Még senkit nem tett a harc naggyá!
Luke persze nem vágja, hogy a kis zöld manó, ha ilyen bölcsességet bír mondani, nem is olyan lökött.
:-)

morpho 2011.10.04. 12:16:13

@VUVUZELLANÉNI:
Most miért ne lehetne a seggbe/szájba vonal a terhesség alapja?A SW scifi, nem??

Nyomek 2011.10.04. 12:16:30

@VUVUZELLANÉNI:
Hoppá! Mondom, hogy én sem értettem, hogy mitől esett Amidala teherbe!
:-)

morpho 2011.10.04. 12:21:24

@Nyomek:
Lehet, hogy véletlenül őt is klónozták?

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2011.10.04. 12:22:15

Bullshit.
A gyerek arcán tökéletesen látszik, hogy teljes mértékben érti, hogy miről van szó, hogy mese és fikció az egész, és az érzelmi töltete is teljesen jól lejön neki.
A mimika egyértelműen mutatja a fejben zajló gondolatokat:

- Én vagyok az apád!
Gyerek fejében:
Hábazmeg, ez meglepő...
Aztán átvillan az agyán az ambivalencia érzése, hogy "nabazmeg, ez mekkora szopó, mi, cinkirudi rendesen".

Károsan hat a személyiségére. Lófaszt, egyértelmű, hogy tökéletesen képben van a gyerek.

Yooha · http://indafoto.hu/yooha/lego_architecture 2011.10.04. 12:29:44

Én szerintem már 2-3 évesen tudtam ki az apám, nem emlékszem nagy megdöbbenésre hogy "jé, ki ez a nagy ember itthon?"

Skunkworks 2011.10.04. 12:34:34

A kéz levágása az molyfing ehhez képest:
www.youtube.com/watch?v=9WKfEj5JpwA

Én gyerekkoromban ettől majdnem beszartam. Ennek ellenére szerintem nem lettem szelepes.

lamb79 2011.10.04. 12:52:02

Érdekes hogy a szülők hogyan mutatják ezeket a filmeket a csemeteknek. Számomra ugy tűnik hogy a swt mindenki elég fiatalon látta, és a legtobbunkre nagy hatást gyakorolt... Ha egyszer véletlenül lesz valamikor gyerekem, akkor valszeg megpróbálom az egész sorozatot egyben megnezetni vele (persze nem egy napon és folyamatosan:) és a feltett kérdésekre válaszolni fogok. Hatalmas lesz a kísértés hogy az eredeti trilogiaval kezdjek majd de a baljós árnyak ennek ellenére ideális ahhoz hogy a gyerek jobban befogadja az utána következő részeket. Van egy jar jar ami valszeg vicces nekik, gyerek az egyik főszereplő stb. Walterrel teljesen egyetértek, így kell ezt. Az pedig nagy részben a gyerektől függ hogy mit ért meg belőle elsőre, a gyermeki agy útjai kifürkészhetetlenek.

Saját "en vagyok az apad" élményem pedig az volt hogy a 85os karácsonyi Star wars tv program után következő nyáron próbáltunk bejutni a Birodalomra a mara mar sajnos megboldogult balatonkenesei moziba, de nem kaptunk jegyet. Bátyámmal végül ugy döntöttünk hogy a másnapi Jedire mar elővételben vesszük a jegyet. Az egyik cimborank viszont bejutott (potszeken ült!) és ő elmesélte az egesz filmet. Igazából az is elég volt ahhoz hogy utána (és a Jedi megtekintése után) kb egy hónapig csak ezen járjon az eszünk:) pár hónap múlva az otthoni szomszéd szerzett valahonnan egy VHS lejátszót, az első 10 filmjében benne volt az eredeti 3 Sw mi pedig suli után állandóan ott logtunk, a kazetták fel év után gallyra mentek:) micsoda király idők voltak, minden filmben ott voltak ezek a misztikus elemek. Hogy csináltak a lezerkardot? És az aszteroida mezőt? Stb

Dr.Dr. VUVUZELLANÉNI okleveles tengerimalac hentes 2011.10.04. 12:56:08

@Nyomek: itol lett terhes? ugyanma!!! ha bekapta a legyet... :)

Shopping 2011.10.04. 12:57:12

Húúú barátaim.

4 évesen Star wars?

NO COMMENT.
Sok errefelé az okoska, hogy mit lehet a gyereknek meg mit nem, mi a neki való.
Mivel valszeg egyikőtök sem gyermekpszichológus, illetve pedagógus ezért szerintem erről ne TI vitázzatok.

Például olvassatok utána, aztán majd vitatkozhattok. Addig csak picsogás az egész...

morpho 2011.10.04. 12:58:29

@lamb79:
Ha az első résszel kezded, akkor a gyerek tudni fogja az ötödik előtt az apa-fiú viszonyt.Nem fog meglepődni..

Gaudi 2011.10.04. 13:13:20

@Shopping: "Valszeg", de egyáltalán nem biztos. Magas a ló kicsit.

Egyébiránt egyszer egy barátom lenyűgözve mesélte, hogy valami vizitúrán, vagy hol látott egy kisfiút, akinek (ezt külön kiemelte) a szüleinek biztosan nem volt pénze játékra, ezért egy tócsában egy fadarabbal játszott off-road-ot. És, hogy ez mennyire jó, mert a fantáziája hogy fog fejlődni, és márpedig rendkívüli módon fejlődni fog, mert használja a fejét. Nem készen kapja a dolgokat.
Mindezt arra ellenérvként hozta, hogy én lego-t merészeltem adni az enyémnek.

Erre én megkérdeztem, hogy akkor mondjuk Mauritániában miért nem zseni az összes kölyök, mivel ott rossz biciklikereket kergetnek az utcán álló nap, de lego tuti nincs.
A barátom egyébként a közgazdasági tudományok doktora (PHD).

No, remélem azért kiérezni a párhuzamot az SW-vel kapcsolatban is.
Egy gyerek sem megy tönkre az SW-től, ha nem csak ledobják a tv elé, aztán hagyják, hogy maga értelmezzen mindent. Tökmindegy hány éves.
Tom és Jerry? Mindenki tök simán hagyja a kölyöknek nézni. Pedig abban aztán nem egyszer porrá robbantják, zúzzák, törik, szeletelik egymást, élve nyúzás, stb. Tom nem egyszer konkrétan meghal. Na és? Mese. SW mese dettó, amit mondjuk felügyelet nélkül én sem hagytam/hagyok a kölyköknek, de egyébként mehet. Egyik sem figyelemhiányos, agresszív, nem tudom milyen jelzők voltak még itt.

Az lesz ilyen, akit magára hagynak, nem törődnek vele, esetleg otthon még apu anyu néha KO tv-t is játszik.

Én anno moziban láttam, tök kölyökként (még az eredeti bemutatók idején), tv-ben ronggyá néztem a leghosszabb napot, halál 50 óráját, semmi bajom.
Az alfa holdbázis csápos szörnyét én is láttam anno a tv-ben, nem is bírtam végignézni, szülők látták, hogy félek, kikapcsolták a tv-t, kicsit beszélgettünk róla, ennyi. Ez is egy megoldás.

Meg persze lehet azt hinni, hogy amit én gondolok az biztosan jó, ne nézzen a gyerek SW-t, mert tuti meghülyül, és aki ilyet nézet a lurkóval az felelőtlen. Meg tanácsokat adni az olvasásról.
Meg gondolkodni is lehet azon, hogy egy gyerek mitől lesz ilyen, egytényezős-e a dolog, vagy kicsit kiterjedtebb a problémakör. Ha kell, nem árt olvasni sem róla.

Addig meg picsogás az egész...

lamb79 2011.10.04. 13:16:30

@morpho:
Igen én is erre gondoltam, így nem ütne akkorat... szívem szerint tényleg az eredetivel kezdenem. Na mindegy, meg van idom ezen gondolkodni:)

(Nem is tudom hogy a történelem folyamán vajon felmerült-e ez a kérdés hasonló formában. Ugy érzem, hogy a történetet kezdjük nézni a közepétől? Ezt Lukacsnak köszönhetjük, minek tette azt a sok műanyagot az Uj trilogiaba.)

ciccmicc 2011.10.04. 13:33:31

Hatéves voltam, amikor először láttam a star warst, és ráadásul talán pont a Jedi visszatért láttam a trilógiából elsőnek. Életem egyik legnagyobb és legmeghatározóbb filmes élménye volt. A szüleim vittek el rá. A lényeget tudtam követni.
Nem lettem baltás gyilkos.
Ha lesz gyerekem, okvetlenül megmutatom neki (persze, lehet, hogy addigra olyan ósdinak számít majd, hogy körberöhög)

31/48 2011.10.04. 13:47:37

@Eltévelyedés: őszintén szólva te jártál jól.

@Tíz:59: rendben, kénytelen vagyok ismét megkövetni, mert látom elsiklottál felette.

:)

Nekem az erőszakot, és agressziót, a gyerektől minden formában távol tartó béke-szeretet agymosás ellen volt csak kifogásom, de látom nyitott ajtót döngettem úgymond.

Magát a SW-t én csak azért nem mutatnám meg a gyereknek, mert magam sem szeretem. Kis koromban láttam, nem tetszett. Persze sokan szeretik, én nem. A generációs bölcsességnél pedig kiváltképp nem erre gondoltam.

walter77 2011.10.04. 13:52:25

@Gaudi:
Igen! Alfa holdbázis, csápos szörny! Fú, attól kész lettem! ...bizonyára emiatt engedem meg hogy nézze a gyerek(velem együtt, mellettem) a SW-t.

@lamb79:
Mi az eredeti trilógiával kezdtünk, mert vizuálisan is lájtosabb, meg mégiscsak az üt igazán, amikor beúszik a képbe a birodalmi cirkáló... De persze ez szubjektív.

@Shopping:
Az van, hogy szerencsére vagy sajnos - ez nézőpont kérdése - ahhoz, hogy valaki szülő legyen nem kell sem gyermekpszichológusi sem pedig pedagógusi végzettség. Ugyanakkor számos szülő, miután már apa, anya lett szükségszerűen utánanéz dolgoknak, merthogy helyzet van. Sokan sajnos nem, emiatt van az, hogy a gyerekem ismeri a power ranger nevű rettenetet, annak ellenére hogy soha nem látott belőle egyetlen kockát sem (ahogy Ben10-ből, A bakugan-ból stb. sem)
Szóval szerintem néhányan, akik itt hozzászóltak - legyenek akár velem ellentétes véleményen - utánaolvastak már annak, hogy mit lehet és mit nem, csakhogy ebben a kérdésben viszonylag sokféle szakvéleményt is megfogalmaztak már.
...de persze ettől még picsogás az egész, mondjuk konstruktív picsogás.

glad az egyetlen 2011.10.04. 14:19:44

@morpho:

Szívesen.
Te úgy írtad le azt a kérdés mint ízlésbeli dolgot, de egy 4 éves gyereknek egy SW és ahhoz hasonló film megnézése, amiben ha softos is de van erőszak bőven (lásd kéz levágása) káros, rosszat tesz neki érzelmileg.
És ez gáz ha magyarázni kell egy szülőnek.
Normális szülő nem fogadja el más gyerekénél se ha a hülye nemzői ártanak neki.

Spikk 2011.10.04. 08:53:43
"...Azért erre ne vegyél mérget! Ateistaként a véleményem a következő:
Amit a templomban, meg hittan órán elmesélnek a gyerekeknek, az legalább akkora badarság, mint a teljes SW sorozat. ..."
Jó tudod, de ameddig a templomban nem fogják szemléltetésként felszögelni valakit élőben egy fára, addig elmegy a dolog.
Egy ilyen kisgyereknél az a szép hogy egy történet esetéből többnyire szelektíven fogad be (bár nyilván lehet így is ártani egy ponton túl), de audo-vizuálisan van egy öldöklés az egészen más.

glad az egyetlen 2011.10.04. 14:29:32

@walter77:

Azért egy 4 éves és egy 6,5 éves között erős különbség van.
Mind matematikailag, mind érzelmileg ebben a korban baromi nagyot ugranak akár fél év alatt is.
Te 4 évesen is helyesnek tartottad volna a SW megnézését?

walter77 2011.10.04. 14:51:23

@glad az egyetlen:

Emlékeim szerint kb 5 volt amikor először látott SW-t. Aztán több hónap (6-8) alatt mentünk végig rajta.

Ugyanakkor azt gondolom, hogy az igaz, hogy nagyon más egy gyerek 4 és 6,5 évesen, de éppen ezért mert nagyon más egy gyerek ilyen korban, nagyon is másként értelmez minden mesét amit lát, másfajta kategórákkal operál, nem egy felnőtt érzelmi és értelmi készletével ekzeli a látottakat.
Végzetes hibákat nem követünk el ezzel, szerintem.

A hittanhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy az oviban van bibliodráma. Ezen bibliai történeteket dolgoznak fel, ahogy a neve is mondja el is játszák. Konkrétan szögelés nem volt - of korsz -, de a bordásfalon lógott az egyik srác, mint Jézus :)

glad az egyetlen 2011.10.04. 15:59:27

"...de a bordásfalon lógott az egyik srác, mint Jézus :)..."

Basszus. :)

ügyfélszolgálatos 2011.10.04. 16:08:45

@walter77: Nekem az első moziélményem volt a Birodalom visszavág. Rettenetesen szerettem lehettem vagy 5 éves. Nem volt gond vele. Szerintem egy hittan óra sokkal nagyobb rombolást okoz az ember lelkében, erkölcsi érzékében.

walter77 2011.10.05. 09:43:47

@glad az egyetlen:
@Tíz:59:
Na csak nem hagyott nyugodni azért ez a dolog, mert mi van ha tényleg elcseszem a gyerekem, ezért este megkérdeztem, hogy szerinte miről szól a SW és hogy egyáltalán mit gondol róla. Azt válaszolta, hogy szerinte egy mese és tudja, hogy egyfelől nincsenek sithek, jedik, pláne lézerkardok, és ha igazából történne minden ami a filmben, az nagyon veszélyes lenne meg nem is szabad olyanokat csinálni igazából.
Ezt csak azért mondom el, mert egyfelől természetesen nekem is gyakran vannak kétségeim azt illetően, hogy mikor cseszek el valamit egy életre a gyerekemnél, másfelől mert ezzel együtt azt gondolom, hogy végső, uniformizált, mindenkire érvényes igazságot nevelési kérdésekben nem nagyon lehet tenni. Az viszont vélhetően jó irány (talán), hogy a srácokat nem hagyjuk magukra azzal amit látnak hallanak, legyen ez a hamupipőke, egy koldus az utcán (mármint igazi), egy kerekesszékes ember, vagy a star wars.
Üdv!

@ügyfélszolgálatos:
Hát szerintem a hittan sem ártalmas, sőt. Csak nagyon jó tanár (lelkész, pap, rabbi, imám) kell hozzá. Ha ez adott, akkor az erkölcsi érzéket szerintem jó irányba tereli. (Persze ha és amennyiben erkölcs alatt azt értjük amit Nietzsche, akkor a hittan valóban a lehető legrosszabb dolog ami történhet.)

Amúgy nekem is a birodalom visszavág már moziban volt meg és teljesen elképedtem tőle.

Ü

ügyfélszolgálatos 2011.10.05. 11:00:00

@walter77: Szerintem a vallás igencsak rombolja az emberek szellemiségét...

Circus 2011.10.05. 13:52:08

@Tíz:59: "...anyu meghalt a buckalakók fogságába,eselye nem volt,(ez morphonak szól) ok akkor irtsuk ki az egész tábort..."

Húbazz, most esett le:

Afganisztán, meg a többi hasonló földrajzi hely, tehát akkor az egész SW egy propagandafilm az arab világ ellen...

Hoth = Szibéria = CCCP (gyk Szovjetúnió)

mára kész vagyok

Circus 2011.10.05. 13:57:37

@walter77: a hittan akkor nem lenne ártalmas, ha nemcsak az egyigazhitet (akármelyikről is beszélünk... khm), hanem MINDET bemutatnák, és érteleznék tárgyilagosan, összehasonlító elemzéssel. Amíg csak egyet sulykolnak (akármelyiket is), addig az szimpla agymosás. Se vallás, se politika, amíg a gyerek nagykorú nem lesz.

Ajánlom mindenki figyelmébe a magyarul mostanában megjelent Darth Bane-trilógiát, amely a Szithek egyik felemelkedését mutatja be, az ő oldalukról az álszent Jedik ellenében. Tanulságos :)

glad az egyetlen 2011.10.05. 17:17:34

@walter77:

Jó de ismétlem te 6,5 éves korában mutattad meg a gyereknek, azért ez nagy különbség.
Lehet, hogy nehéz általános normát felállítani, de értelmileg azért egy 4 éves még vitathatatlanul nincs ehhez a megfelelő szinten.
Ha az lett volna a videón, hogy 6 évesnek mutatják, akkor ha nem is feltétlen helyeslem, de egy szót se szóltam volna.

glad az egyetlen 2011.10.05. 17:20:02

@Circus:
OFF
Vallásos vagyok, de egyes iskolai hittanításokkal nem vagyok kibékülve.
Pont nem rég írtam egy postot erről a témáról:
legoptimalisabb.blog.hu/2011/10/03/az_ur_krisztus_neveben_pusztulj_maskepp_gondolkodo

Érdemes belenézni a reakcióba is.

kitfisto 2011.10.07. 11:57:48

star wars blog : ich bin dein vater :D
süti beállítások módosítása