HTML

 

Rengeteg Star Wars. Némi Star Trek és minden, ami sci-fi.

 

  • tb79: Röviden csubakkabát. (2016.01.08. 10:30) Chewbacca kabát
  • Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő: Oké,kösz! Megéri,tényleg komoly pénzt fizetnék érte! Csekkolj le facebook-on,találsz pár képet a g... (2013.07.21. 19:31) Magyar Star Wars poszterek?
  • Plumper_: @vbn: de, viszont azt írtam: "dejó, hogy nem ilyen stílusban készült a StarWars, sőt, egy normális... (2013.06.21. 09:54) Steampunk R2-D2

Magyar Star Wars poszterek?

2011.03.03. 14:43 :: Lica

Állítólag ezek voltak az eredeti Star Wars poszterek Magyarországon, ezzel népszerűsítették a filmeket. Teljesen mások a rajzok, mint a megszokottak, leginkább egy rajongói továbbgondolásnak tűnnek. Azt pedig én sem értem, hogy miért és hogyan kerültek rá zöld szörnyek. Valaki emlékszik ezekre a poszterekre? Meg tudjátok erősíteni, hogy ezek valóban léteztek a nyolcvanas években?

Via SWtorstrategies

30 komment

Címkék: star wars poszter

A bejegyzés trackback címe:

https://starwars.blog.hu/api/trackback/id/tr452707230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2011.03.03. 15:41:27

csak egy tipp: az elsőn a zöld szörny Greedo, a harmadikon meg a rancor.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.04. 11:15:47

Az utolsót megerősítem, konkrétan emlékszem rá. A többit csak később láttam, de ennek a fényében simán lehet, h tényleg ezek voltak.

pécsiszál · https://docs.google.com/document/d/12jiHkRqUDkIYSLLGQyUpO-Sr46iY6biTRmdCFFbNi_g/edit 2011.03.04. 11:59:41

@Bruzsy: a harmadikon szerintem inkabb egy Gamorrean Guard (zold disznojellegu orok Jabbanal) mert van valami fegyver a kezeben:)

minnifield űrhajós 2011.03.05. 18:59:02

a harmadik nekem ha jól emlékszem egy órarenden volt meg. de lehet, hogy keverem, az biztos, hogy jedi visszatéres volt az órarend, de úgy rémlik ez a kép volt rajta.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.03.08. 11:18:26

@RÁJEN: az utolsó nekem is rémlik, én főleg a speederen ülő rohamosztagoson voltam akkor is megdöbbenve. valamiért a Robur magazin ugrott még be a kép mellé, de nem tom megmondani miért.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.08. 15:17:39

@rrroka: Az lesz az, Robur!!!!!! Tuti benne volt ez a plakát, mint hirdetés... Na, meg is nézem.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.03.08. 17:07:02

@RÁJEN: nekem is ez jutott eszembe, de akkoriban nem voltak hirdetések az újságokban szerintem.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2011.03.08. 17:24:34

@rrroka: Basszus, megvan az összes Robur pdf-ben, de mind csak szöveges. Elbizonytalanodtam, honnan ismerős a plakát, aztán lehet, h nekem is órarenden volt meg, ahogy tengerecki írta fentebb.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2011.03.09. 06:05:33

@RÁJEN: nemtom, nekem csak beugrott vmiért. de lehet hogy a duplaszám lapozgatós űrkalandjáték miatt, annak szerintem hasonló hangulatú borítója volt.

Monty H. 2011.03.10. 17:05:43

@tengerecki: Jól emlékszel, ez valóban órarend volt. Kisiskolásként én is kaptam ilyet. Meg mások is. A tanárnéni kérdezte egyik nap a jól teljesítő lurkót, hogy mit szeretne ezért a gyönyörű órai teljesítményért. Valaki más röhögve rávágta, hogy jedi-bábut. Na, ez persze eleve kizárva. A tanárnéni piszmogott a szekrényben, aztán elővett egy ilyet, és átadta. A büszke diák a helyére ment és lazán beszólt: - Na, végül mégiscsak kaptam egy "jedi-bábut"...

Terézágyú 2011.03.21. 16:51:16

Az utolsón ott van az aláírás: Helényi.

Akkor talán ő:
artportal.hu/lexikon/muveszek/helenyi_tibor

hasznavehetetlen régensherceg · http://avegkezdete.tumblr.com/ 2011.03.22. 00:23:06

a jedi visszatér poszter tuti létezik, a szomszéd "gyereknek" fel volt függesztve a szobájában. nem tudom meg van-e még, de kincset érhet...

2011.03.26. 14:14:34

és az mi, hogy az elsőn I-II. római számok vannak, mintha I. II. részről lenne szó? matinén két részben vetítették?

egyébként a Vader szeméből kialakított DS egész eredeti ötlet. mit szívtak akkoriban a művészek?

minnifield űrhajós 2011.03.26. 16:28:09

@Gibbons:
igen, az ep4 vetítése közben szünet volt. villany fel, usgyi wcre meg perecért aztán folyt. köv. hogy miért azt nem tudom, de pl. a spartacus(k.douglas) közepén is szünet van, bár nem vágom, hogy moziban az hogyan ment le, annyira nem vagyok öreg :P

Bajnok · http://bajnok.blog.hu 2011.04.19. 14:46:59

@tengerecki: Nem kell ahhoz öregnek lenni. A király visszatért is így adták moziban. Pisiszünettel.

ErEr 2011.04.19. 15:32:42

nemcsak állítólag a Jedi Visszatér-esre emlékszem tisztán hogy ez volt, meg is volt...

wattafa 2011.04.19. 16:52:24

állítólag?!

miféle SW blog ez? konkrétan ezek voltak a plakátok, öcsibusz.
én például lovat szopnék az elsőért;

de balog vagy, ráseránts.

segabor 2011.04.19. 17:00:29

Megerősítem, tényleg ezek voltak. De jó, hogy előkerültek! Régen nem láttam már őket.

himmelhergott 2011.05.02. 13:32:09

de még mennyire hogy ezek voltak. pécsen a petőfi mozinál (most uránia) anno amikor plakátfestő is volt ott, fel volt mázolva a bejárat fől két oldalt. istenem! mekkora sorban állások voltak. mint a MOL részvényjegyzésnél.

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.18. 15:36:36

Úgy van! Az utolsóról van csak személyes emlékem, pedig 77-es vagyok, mint a New Hope...
Ha jól emlékszem, az IPM-ben láttam egész oldalas reklámként.

@wattafa:
ez engem is meglepett, ilyen ifjak a balog szerkesztői...

Állítólag nemzeti nevelési policy volt, hogy a plakátokat arra alkalmas művészek készítsék el, hogy ne árassza el az utcákat a kontrollálatlan vizuális szemét, vagy mi.

Viszont a tisztelt művészek nem feltétlenül kaptak rendes referencia-képeket a munkához, így sokszor hasból dolgoztak. A Bolygó neve halál plakátján pl. egy árnyékba boruló bolygó sziluettje szerepelt, amin alul, a feketeségből két vörös gonosz szem nézett ki.
Ez nagyon menő volt, attól eltekintve, hogy egy dolog nincs az Alienen, és az a szem...

Yarner · http://androlib.blog.hu 2011.05.18. 15:41:47

@Gibbons: Igen, a hosszú filmeket régen szünettel vetítették, ez olyannyira bevett volt, hogy a klasszikus hollywoodi eposzok (Ben Hur, Muzsika hangja, mittomén) beépített szünetjelzéssel készültek.
Ez a nemes hagyomány mára kihalt, de akkoriban még így jelölték (I-II.) a szünettel vetített filmeket.

Ahol én néztem meg a Gyűrűk urát, ott nem volt szünet (már nem tudom, valamelyik pesti plázamozi, több ízben)

labi 2011.05.18. 15:49:26

Beépített szünetjelzés?

Tekercset kellett cserélni a vetítőgépen a hosszú filmeknél, nem kellett azt sehogy jelölni, lefutott magától. :)

Mao elvtárs · http://diamondhostess.hu 2011.05.18. 16:21:58

A Jedi Visszatér plakáttal tele volt az ország, a többire nem emlékszem.
Amire ien, az egy vörös színű poszer, rajta banthákkal és sokmindennel, a nővérem szobájának a falán lógott évekig. Az esetleg rémlik valakinek?

A rajzolók sokszor tényleg forrás nélkül dolgoztak, érdemes megnézni a magyar képregényben a tantive IV-et. :)

Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő 2013.07.21. 16:34:49

Sziasztok!

Én emlékszem a plakátokra.Kiegészíteném az előttem írókat saját észrevételeimmel.Nem csak órarend formában létezett,hanem plakátban is.
Én úgy tudom,hogy az akkori rendszer szándékosan torzította el a rajzokat.Tudjátok a "hanyatló kapitalizmus,blabla...".Szóval a film világszerte kasszasiker lett.Gondolom nem akartak neki reklámot csinálni.

Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő 2013.07.21. 16:35:51

@hasznavehetetlen régensherceg:
Szia!

Ha megvan még neki,hozz vele össze!Valóban kincset fizetek nektek érte!:)

Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő 2013.07.21. 19:31:16

Oké,kösz!
Megéri,tényleg komoly pénzt fizetnék érte!
Csekkolj le facebook-on,találsz pár képet a gyűjteménymeről is.Ugyan ez a nevem ott is!
süti beállítások módosítása