HTML

 

Rengeteg Star Wars. Némi Star Trek és minden, ami sci-fi.

 

  • tb79: Röviden csubakkabát. (2016.01.08. 10:30) Chewbacca kabát
  • Csillagok Háborúja Figura Gyűjtő: Oké,kösz! Megéri,tényleg komoly pénzt fizetnék érte! Csekkolj le facebook-on,találsz pár képet a g... (2013.07.21. 19:31) Magyar Star Wars poszterek?
  • Plumper_: @vbn: de, viszont azt írtam: "dejó, hogy nem ilyen stílusban készült a StarWars, sőt, egy normális... (2013.06.21. 09:54) Steampunk R2-D2

Hány nap is telt el?

2010.09.16. 10:49 :: Lica

Érdekes felvetést láttam A birodalom visszavág filmmel kapcsolatban. Százszor láttam, nekem is ez a kedvenc részem a sorozatból, de soha nem gondoltam, hogy valami nem stimmel a sztorival. Ha megnézzük az ábrát, láthatjuk, hogy a szerzője szerint zavar van az idővel. Luke ugye elmegy a Dagobah-ra, találkozik Yodával, aki Jedivé képzi. Ez eltarthat úgy 1-2 hónapig. Majd elrepül a Bespinre.

A másik szálon Leia és Han menekül a birodalmiak elől, belrepül az aszteroidamezőbe, ott egy barlangba, ez tarthat úgy 1-2 napig (oké, max egy hétig). Namost, vagy Luke tanult meg majdnem mindent, amit egy Jedinek tudnia kell kell alig néhány nap alatt. Vagy a birodalmiak voltak olyan kitartóak és ügyetlenek, hogy két hónapig üldözték a Millenium Falcont.

Mit gondoltok?

Via alrightso

366 komment

Címkék: star wars

A bejegyzés trackback címe:

https://starwars.blog.hu/api/trackback/id/tr582293551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kingstone 2010.09.16. 16:20:52

Persze a New Republic idejében (a yavini csata után kb.100 évvel) már újra van Sith Birodalom, ahol egyszerre több Sith van(nem is vezet senni jóra)

Kalmár 2010.09.16. 16:21:59

Azt tudja valaki, hogy miért áll meg a fény a kard végénél?

Lehet, hogy már valaki megírta, de az is furcsa a IV. részben, hogy a Vader nagyúrnak beugat egy csillagromboló kapitánya. Nem engedi megfojtani egy másik hülyét, aki szerint babonás jedi hülyeséggel ne okoskodjon itt.
Őket nem a császár vette fel hajókapitánynak a profession-on?

Mindegy akkor is legenda. Imádom.

lutria 2010.09.16. 16:25:25

Tényleg,a rohamosztagosok(az ep.4-től) mind klónok (vajon melyik szériából mert ha csak a ep.2-3 ban gyártották őket akkor nemsokára birodalmi nyugdijjuk lesz)vagy már besorozottak is vannak közöttük?
Valamelyik könyvben emlegettek egy birodalmi akadémiát ahol mintha a Han Solo is tanult volna hivatásosként űrhajót vezetni,amig le nem lépett.
A második halácsillaghoz miért volt szükség az Endor bolygóra azon kivül hogy ott volt az erőtérgenerátor
,talán termóenergia generátor fejlesztette a pajzsot?

Kingstone 2010.09.16. 16:26:49

@Kalmár: Az nem a kapitány, hanem Tarkin Nagy Moff volt.
Márpedig a Nagy Moffok (birodalmi rang)rang ban azért Vaderrel voltak kb. egyenrangúak.
Ráadásul a 3 ep végén együtt állnak és nézik az épülő Halálcsillagot(szóval elég régi ismeretség)

Zölderdő Béla 2010.09.16. 16:27:13

@theo: najó, de szvsz vagy fénysebesség vagy hiperűrugrás.

Kingstone 2010.09.16. 16:29:24

@lutria: A rohamosztagosok nem klónok, mind emberek.
Az Endoron volt az erőtér, ami vétte a halálcsillagot, mert saját pajzsa még nem volt.

Kingstone 2010.09.16. 16:30:08

juj mit írtam, természetesen védte lol:)

Terézágyú 2010.09.16. 16:31:59

@Kingstone:
"Márpedig a Nagy Moffok (birodalmi rang)rang ban azért Vaderrel voltak kb. egyenrangúak. "

Azért ez is tipikusan arra példa, hogy az első trilógia ellentétes a másodikkal :)
El tudod képzelni, hogy egy sittes nagyúr, aki a birodalom második embere, bármilyen rangú sima (nem-Erős) embernek engedelmeskedjen???

Ha csak a IV. részt nézzük önmagában, akkor persze klappolnak a moffok, de ha az első három részt is, akkor ez tényleg butaság...

Bobby Newmark 2010.09.16. 16:32:22

@lutria: Sorozottak, a klónháború is pont olyan próba volt, mint a droidháború: nem jött be, a jelek szerint. :)

Leia meg is kérdezi Luke-tól az első (öö, izé, első felnőttkori) találkozásukkor, hogy "Manapság már törpéket is felvesznek rohamosztagosnak?"...

Gryllus Villamos 2010.09.16. 16:33:25

@Kalmár: :) Véges (1 méteres) lézernyaláb :)
Ehhez csak a lézerpisztolyból kilőtt "fényszakaszok" a furábbak. Biztosan van egy végtelen sugár ami kijön a pisztolyból, a ravasz meghúzása meg egy megszakítót kapcsolgat így lesznek kis szakaszok a lövedékek.

Terézágyú 2010.09.16. 16:34:11

@lutria:
"vagy már besorozottak is vannak közöttük?"

Igen. Olyannyira, hogy akkor már nem is nagyon tudják Soloék, Luke-ék, hogy azok valaha is klónok voltak...

"Valamelyik könyvben emlegettek egy birodalmi akadémiát ahol mintha a Han Solo is tanult volna hivatásosként űrhajót vezetni"
Az nyilván űrhajósakadémia volt.

Kingstone 2010.09.16. 16:34:36

@Terézágyú: "El tudod képzelni, hogy egy sittes nagyúr, aki a birodalom második embere, bármilyen rangú sima (nem-Erős) embernek engedelmeskedjen???"

Vadert maga a császár rendelte Tarkin alá, szóval parancsa volt rá hogy engedelmeskedjen.

lutria 2010.09.16. 16:35:02

@Terézágyú: Direkt megnéztem a könyvben mert én 600 ra emlékeztem,"-Beteg vagyok.Öreg és gyenge.Ha te megéred a 900 évet,nem fogsz jól kinézni."

Terézágyú 2010.09.16. 16:37:47

@Kingstone:
"Vadert maga a császár rendelte Tarkin alá, szóval parancsa volt rá hogy engedelmeskedjen. "

Ez egy butaság, bocs :) Mondom: ellentétes az első trilógia és a IV. rész :)

@lutria:
"-Beteg vagyok.Öreg és gyenge.Ha te megéred a 900 évet,nem fogsz jól kinézni."

De ezzel nem azt akarja mondani, hogy Luke is lesz egyszer 900 éves, mint jedi, csak poénkodni akart :)

Kingstone 2010.09.16. 16:41:51

@Terézágyú: "Ez egy butaság, bocs :) Mondom: ellentétes az első trilógia és a IV. rész :)"
Lehet, hogy butaság de akkor is ez szerepel az írásokban.
Amúgy pedig nem ez az egyetlen ellentmondás a 1-2-3 és a 4-5-6 között.
pl:Eredetileg a halálcsillagot sem a geonosisiak tervezték, hanem birodalmi mérnökök az ep 2-ben mégis úgy szerepel már stb...

Bobby Newmark 2010.09.16. 16:43:28

@Terézágyú: Lehet, nem is élien, csak simán lehet, hogy ilyenné válik az ember 900 éves korára. Összemegy és bezöldül. A Jedik elélnek addig, csak akiben maradt egy kis jó érzés és illem, az meghal valahogy ilyen idős korára erőszakos halállal.

_laze_ 2010.09.16. 16:45:47

@R. Daneel Olivaw: A másik, ami ezzel kapcsolatban érdekes, hogy a halálcsillag, amit néznek, csak úgy van a levegőben és fel van állványozva. Semmi szárazdokk, vagy valami. De akkor azt mihez képest kezdték el építeni? Kidobtak két összecsavarozott lemezt az űrbe, hogy: na, akkor ez lesz e közepe?!

Kingstone 2010.09.16. 16:46:56

Na megyek, "Találkozunk május negyedikén"

lol:)

Terézágyú 2010.09.16. 16:47:06

@Bobby Newmark:
"Lehet, nem is élien, csak simán lehet, hogy ilyenné válik az ember 900 éves korára. Összemegy és bezöldül. A Jedik elélnek addig,"

Fúú, akkor pl. Shak-ti is így nézne ki ilyen öregen? :)

Bobby Newmark 2010.09.16. 16:52:45

@Terézágyú: Meg Mara Jade... Kéne csinálni belőlük yodásított képeket! :P Az avataros kékítős mintájára.

matrixer47 2010.09.16. 16:55:01

@Bobby Newmark:
Igen, kifejezetten említik a 3. részben, h. töröljék a protokoll droid memóriáját. Az R2esekét pedig rendszeresen törli. Minden gazda cserénél. Vagy rázósabb esemény után, hogy ne égjenek ki az áramköreik. Luke pedig rá is szól az egyik szerelőre.

Reman 2010.09.16. 17:14:15

A filmben szereplő stukkereket csak mi magyarok nevezzük lézerpisztolynak... Egyébként plazmavetők, azaz agy darab plazmát lőnek ki, nem lézert. A kard sem lézerkard, hanem light sabre, azaz fényszablya. De attól a mi nemzedékünk még lézerkardozik és nem fényszablyáz...

Bobby Newmark 2010.09.16. 17:20:49

@Reman: Na és a turbolézer a csillagrombolókon és a Halálcsillag védelmi tornyaiban?

Lexus. 2010.09.16. 17:22:32

Sziasztok!

nem olvastam vegig az összes kommentet, ha valaki mar jutott ugyanerre akkor bocs.

szoval, gondolom a jelenet mindenkinek megvan amikor a galaxis legjobb fejvadaszai ott bandaznak a rombolon es Vader osztja a szitut, h el kene kapni ezt a Solo-gyereket.
Na most -szerintem- felterkepezni h ki jöhet egyaltalan szoba, a galaxis összes szegleteböl összetrombitalni az arcokat, plusz mire ök odafigyeltetik magukat, az bizony nem megy par ora alatt. (plusz a gondolkodasi idö, h vajon nekem mint atomkemeny fejvadasznak az image-embe vajon belefer es egeszseges-e h Vadernek nyomuljak) Igy nezve azert nem egy rövid projekt ez a hajsza.

nemecsek ernő áruló 2010.09.16. 17:25:05

@R. Daneel Olivaw: Senki nem mondta, hogy az a jelenet közvetlenül a film eseményei után van. Addig simán eltelhetett 16 év is.

Tsunami 2010.09.16. 17:38:27

Szerintem fölösleges bárhol bármilyen kitalált történetben racionalitást keresni. Csak azért próbálja mindenki, mert annyira maguknak érzik, átélik, reálisnak látják. Pedig nem az.
Egy ilyen komplex világban nem lehet mindent megmagyarázni, főleg, hogy még jelen pillanatban sem tart ott a tudomány, így ha akarnánk se tudnánk megválaszolni. Okosan és részletesen ki lett találva, ennyi.
Egy probléma van, hogy az első és a második trilógia közötti összefüggésekre nem eléggé figyeltek, kidolgozatlan szarok, így rengeteget veszít a komolyságából. Mintha Lucas nem ismerné a saját alkotását, és köp egyet bele.
Lucas előszőr 6 részt tervezett, de nem volt ki támogassa, és forgatókönyvet is előszőr a 4. hez írtak. A 20th fox is csak nagy nyomásra és könyörgésre adta ki a filmet, és annyira nem bízott benne, hogy az összes jogról is lemondott Lucas részére (ezért jár olyan jól anyagilag a a mai napig is).
Persze ennek ellenére hatalmas siker lett, és megírták a következő 2 részt. Utána meg gondolt egyet, és rengeteg dolgot figyelmen kívűl hagyva megírt egy olyan trilógiát, aminek inkább a látványával foglalkozott, mint a történetével, és az összefüggésekkel.

Weidmüller 2010.09.16. 17:51:23

@Terézágyú: Bocsi ez azért nem így igaz.Emlékez vissza ,föcim ,zene,elinduló felirat.És ott virít "episod IV New Hope"
És ez nem utólag került a film elejére,mindig is így vetítették.Ergo ,ö már tudta hogy sorozat lesz,csak azt nem tudta milyen hosszú lesz az (3,6,9)
vagy hogy nem e lesz bukás.Mert ez is benne volt a pakliban.

acsa77 2010.09.16. 17:53:08

Nekem kiskoromban is feltűnt mindig az időkülönbség, de nem érdekelt.

@Tsunami: nem teljesen értek egyet. Nem sokkal Lucas szándékának megszületése előtt zárult le valamilyen szinten a hivatalos legendakutatás, mely pl. a közös elemeket és az egyes elemek társadalmi, pszichológiai szerepét vizsgálta. Beszélt egy ilyen kutatóval is, és szépen bevette a történetbe. Nincs itt semmi misztikum. Ezért olyan nagy a hasonlósága sok más történettel, akár újkori, akár nem. A látszólagos következetlenségeket és elvarratlan szálakat pedig szépen továbbfűzheti a szabad gondolkodás. (Pl. Doku gróf szerepe, utalásai, amikor fogva volt Kenobi; vagy Sayfadiaz szerepe; vagy éppen Jinné - ezek mind homályosak. Aztán a sötét és világos oldal megléte és működése teljesen más embereket teremt, mint amilyenek valójában vagyunk, mégis egy érdekes látásmód)

Blogger Géza 2010.09.16. 17:54:58

@Gryllus Villamos: Így van, ugye az Ep V-ben a Császár és Darth Vader közös terve, hogy átcsábítja Luke-ot a sötét oldalra. Na most azt nem beszélték meg akkor, hogy hogy is lesz ez az édeshármas?

kkn 2010.09.16. 17:56:41

Most a Halálcsillagnál csak a gyakorlat a magyarázat arra, hogy a másodikat mennyivel hamarabb fel tudták építeni?
Az első már kezdemény volt Luke születésekor, és huszonéves korában lett készen. A második , ha a szereplők valós öregedését vesszük, hat év alatt majdnem kész lett.

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.09.16. 18:03:28

há már az öreg Obi-van majdnem kiképezte, ez már csak egy laza MBA volt :)

Mantlesorrow · http://www.sorspecialista.hu 2010.09.16. 18:04:54

há már má' az öreg Obi-van kiképezte, a Yoda féle oktatás csak egy laza MBA volt :)

Blogger Géza 2010.09.16. 18:07:35

@Weidmüller: Egy későbbi nyilatkozatában tagadta, hogy 3*3-ra készült, csak a 2*3-at "vallotta be" :)

odamondó 2010.09.16. 18:07:53

szerintem a worm caveben töltöttek el pár hónapot. Aztán Han megmutatta a saját kis wormjét Leilának. űzték az évezredes szórakozást.

labi 2010.09.16. 18:11:20

@Blogger Géza:
Mind a kettőnek saját terve vol Lüke gyerekkel.
A fater ugyanis azt mondja, hogy majd ketten jól legyűrik a császárt és apa-fia fog uralkodni.

Csázár meg mondja neki, hogy csapja le aput ás álljon a helyére.

Szóval egyik sem akart édeshármast. :)

Weidmüller 2010.09.16. 18:14:11

@Blogger Géza: Azt olvastam ,a teljes story elvileg egy 10 részes "eposz" lett volna,amiben az utolsó részben már csak a robotok a "régi" szereplők,a többiek ........?

SzocsO 2010.09.16. 18:17:03

Ez kb. akkor tűnt fel, amikor először olvastam a regényt, illetve csak rosszabb lett, amikor láttam a filmet. Kb. huszonx éve szajkózom ezt az összes starwarsosnak, ha szóba kerül, hogy mi hol lett elcseszve.
Pedig a ESB a legjobb rész, ugye : )

Blogger Géza 2010.09.16. 18:18:20

@kkn: Ráadásul a második sokkal pusztítóbb volt. Mondjuk nem értem, minek, mikor az első is pikk-pakk megsemmisített egy egész bolygót. Inkább a védekezést kellett volna fejleszteniük. No dehát túlzottan magabiztosak voltak, ez okozta bukásukat. No meg az Erő. :)

Amúgy ezek a midikloriánok mi a fenét csinálnak egyébként? Azon kívül, hogy feldúsulnak pár kiválasztottban. Olyan, mintha emberi gazdatestket használnának egymás elleni harcaikhoz. Vagy ha megölnek egy Jedit/Sithet, a benne lévő midikloriánok tovább élnek?

Blogger Géza 2010.09.16. 18:22:52

@labi: Ez rendben lenne, ha ezt külön-külön, egymás tudta nélkül csinálták volna, de ők EGYÜTT tervelték ki és csinálták végig a bulit. Tulajdonképpen saját halálukon dolgoztak. Össze is jött.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2010.09.16. 18:23:59

ok
mondjuk azt, hogy legalább 7 hónap volt az utazás a felhőbolygóra. De hogy van az, hogy a Han és a Leia nem cseréltek ruhát 7 hónapig?

meronem 2010.09.16. 18:33:01

Helló,
Jó ez a blog, a kérdés meg nekem is felmerült, mikor pár éve újra megnéztem a filmet 15 év szünet után. Szerintem biztos, hogy sokáig tartott az út, hiszen nem tudtak a hiperűrbe ugrani. Egyértelmű. Ruhát meg nem cseréltek, mosták pl. alvás közben. De el tudom képzelni, hogy Hannak 35 szettje van a mellény-ing-nadrág kombóból.
A nagyobb kérdés számomra (bocs, ha már volt szó róla), hogy a III. részben (és előtte) valóban csak annyit beszélget Anakin, Obi-van és Amidala a történet folyását meghatározó dolgokról (szerelem, bizalom, stb) amennyit a filmben látunk? A kifejtetlen gondolatok következményeiből ítélve csak ily keveset, és ez még kevésbé hihető, mint a többi furcsaság :)

wovbagger 2010.09.16. 18:39:48

ilyen baromságot, mint a poszt szerzője, csak olyan tehet fel, aki nem olvasta a könyveket.

a new hope és az empire között vajon mennyi idő telt el? és ha több, mint két hét, akkor luke vajon gyakorolt-e (ha már tudjuk, hogy obi-van továbbra is tanította, miután meghalt)? plusz a falcon hiperhajtóműje sem működött a hothról való szökés után...

ezek mind apró részletek, amiket vagy direkt nem dolgoztak ki a szerzők, vagy hagyták, hogy az ember magától gondolja végig. a sw eredeti három részében nincs olyan feszes időszerkezet, mint azt a filmek sugallják.

algi 2010.09.16. 18:48:09

Az a baj, hogy a diagrammból hiányzik a legfontosabb: az utazási idők. Pl. a Millennium Falcon mennyi idő alatt ért el Bespinre hiperhajtómű nélkül egészen Hothról?

Behajtó70 2010.09.16. 19:39:03

A Hun és Lilla természetesen a Bespinen velneszeztek, míg Lüke tanulta az erőt a terepen, s csak akkor akarta elhagyni a dugó bá'-t, mikor Limbó elárulta őket a Gátvédőrnek.

lutria 2010.09.16. 20:04:27

@Terézágyú: Abban a könyvben az volt story hogy egy birodami repcsikkel teli hangárból úgy szökött meg a Han Solo hogy beprogramozta pár Tie vadász robotpilótáját hogy automatikusan induljanak be a hajtóművek és repüljenek fel,csak éppen be volt zárva a hangár teteje igy nekirepültek és felrobbantak igy terelve el a figyelmet.
Akkor hangzott el hogy ezt a trükköt a akadémián tanulta,és mivel katonai gépekről volt szó,gondoltam hogy nem kereskedelmi pilótaképző iskola lehetett.

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.09.16. 20:14:09

legyenek már olyan előzmények, hogy a hanszóló apja találkozik a lea annyának a szomszédasszonyával és kölcsönkérik berunénitől a zöldségpárolóját

Mikrobi 2010.09.16. 20:26:21

Nyilván az aszteroidamezőben belerepültek egy worm hole-ba.

A nép fia 2010.09.16. 20:40:38

@mcs: És ezt miért nekem írod? Ezzel tisztában voltam.

Különben meg sasoljátok meg a Galaxis térképét, és döntsétek el, hogy mennyi ideig tarthatátrepülni rajta fénysebességgel.

www.moviecritic.com.au/images/star-wars-galaxy-map1.jpg

Bobby Newmark 2010.09.16. 21:40:08

@kkn: Hát, nemtom... Tesztelési fázis, meg ilyesmi? Ha rajtad múlna, te mennyit tesztelgetnél egy ekkora BASZOMnagy dögöt, mielőtt megnyomnád a főgenerátorán az ON kapcsolót? Simán eltarthatott tíz évig, míg hadrendbe állították.
A másiknál meg nem volt mit tenni, jöttek a lázadók, hát használni kellett.

Bobby Newmark 2010.09.16. 23:33:56

@Weidmüller: A legelső amcsi premieren nem volt ott az Episode IV.

Peter T. Sinclare 2010.09.17. 09:12:39

@Tsunami: Ööö. Nem. Nem felesleges racionalitást keresni bármilyen kitalált történetben. A legjobb hazugságok is 90% igazságot tartalmaznak. Egy horror nem akkor lesz ijesztő, ha fröcsög benne a vér meg zombik mászkálnak és zabálnak emberi agyvelőt, hanem amikor annyira hihető, hogy a néző/olvasó teljesen a hatása alá kerül.

Ha a történet tesz a racionalitásra, akkor hiteltelenné válik és onnantól kezdve bukás. Még az irracionális történeteknek is megvan a maguk racionalitása, legfeljebb nem hétköznapi ésszerűségről beszélünk.

Peter T. Sinclare 2010.09.17. 09:15:18

@lutria: Az ewok közkedvelt és olcsó húsforrás.

Peter T. Sinclare 2010.09.17. 09:18:48

@GerzSonka: 6 hétig egy X-wing pilótafülkéjében egyenértékű a "felfekvéses" üszkösödésből eredő halállal, amihez jelentősen hozzájárult a saját ürülék okozta fertőzések.

Hacsak nem hal előbb étlen vagy szomjan :D

Peter T. Sinclare 2010.09.17. 09:22:36

@Terézágyú: egyértelmű, perverz utalások tucatjai vannak a filmben nagyon is közszemlére téve :D

Freud bácsi felmekeg a háttérben, mikor összekapcsolja Leia viszonyát a férfiakhoz meg Leia rabszolgaságát egy hatalmas giliszta fogságában :D :D

Monty H. 2010.09.17. 09:46:08

Ez egy igen jó felvetés, és bevallom, ez az egyik olyan kérdés, amin már én is agyalok, majdnem húsz éve. Végső soron csak azt tudtam kiötleni, hogy mivel a Falcon hiperhajtóműve nem működött, elég lassan haladtak, ami még akkor is több napos vagy hetes utat jelent a Bespinig, ha egyébként már a kérdéses naprendszerben járnak. Viszont szegény Boba Fett közben durván unatkozhatott, ahogy a hajójuk sarkában repült... :-)

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.09.17. 10:03:20

@Peter T. Sinclare:

ez engem is nagyon bosszantott, utána is néztem még annó és az volt elképzelés, hogy kb. 1 hetes hiperűrutakat lehet megtenni az x-szárnyúval, azt is úgy, hogy a pilótafülke valamilyen hibernáló jellegű működést vesz fel közben, és kvázi mélyalvásban teszi meg az utat a srác.

emlékszel, a filmben is artu kelti fel luke-ot, amikor közel értek a dagobához (igaz, abból nem derül ki, hogy mélyalvás volt).

Cirrus 2010.09.17. 10:15:38

Én is úgy tudom, hogy az eredeti SW elején nem volt ott, hogy "episode iv - a new hope", ez a második rész idején került rá (Wikipedia: "The film was originally released as Star Wars, without Episode IV or the subtitle A New Hope. The 1980 sequel, Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back, featured an episode number and subtitle in the opening crawl. When the original film was re-released in 1981, Episode IV: A New Hope was added above the original opening crawl."

Egyébként könyveket lehetne megtölteni a SW fizikai képtelenségeivel, logikai bukfenceivel, harcászati butaságaival, mindjárt le is írok néhányat, ami eszembe jut...

Cirrus 2010.09.17. 10:26:02

A halálcsillag átmérője állítólag kb. 140 km. Emlékeim szerint a közepe táján lehetett lekapcsolni a vonónyalábot, ami kb. 70 km-es gyalogtúrát kellett hogy jelentsen, és ugyanennyit vissza... Arról nem is beszélve, hogy tudták, merre kell menni, és meg is tehették feltűnés nélkül. Még jó, hogy nem kapcsolta valaki vissza, miután elmentek...

_wood_ 2010.09.17. 10:31:09

a harmadik részben a visszarúgó nehézfegyverek valószínűleg nem lézer-, hanem plazmaágyúk voltak.
a "hüvelyek" pedig deutériumtartályok. hmmm...?

Cirrus 2010.09.17. 10:33:42

Súlytalanság, vákuum, mínusz 200 akárhány fok az egész szériában nincs, mindig van fent és lent, többnyire kellemes meleg szinte minden bolygón, és tökéletes légkör. Nyilván az űrben is, különben a halálcsillagnak, vagy Grievous tábornok hajójának a nyitott dokkjára érkezve azonnal megfagytak és megfulladtak volna... (ezt már előttem is megírta valaki)

Bobby Newmark 2010.09.17. 10:58:07

@Cirrus: Meg azt is, hogy azok a dokkok baromira nem nyitottak, körben a nyílás szélén az a világító izé az valami "erőtér", amin az űrhajók átmennek, a levegő meg nem. Azt ne kérdezd, hogy "és azt így hogy?"...

Cirrus 2010.09.17. 11:20:47

Az erőtér az az energiapajzs, ami nem mindig működik? De ha ez különböző, akkor elég hatékony, hogy a levegőn kívül minden átmegy rajta, nem beszélve a hőmérsékletről. De ez még csak a kisebb probléma a többihez képest.
Nem lehet mindenre azt mondani, hogy ez ebben az univerzumban így működik. Nem vagyok egy kötözködő típus, de elég sok dolgon nem lehet csak úgy átsiklani, hogy ez csak egy mese.

Cirrus 2010.09.17. 11:26:31

A rohamosztagosok "páncéljába" azért is kár belekötni, mert majdnem minden birodalmi katona valami irdatlan méretű sisakkal ellátott szerelésben van, akkor is, ha csak gombokat nyomogat valahol.

Cirrus 2010.09.17. 11:43:19

Bármilyen nevetséges és tudománytalan is a SW, azért el kell ismerni, hogy enélkül izgalmas űr/jövőháborús filmek talán egyáltalán nem készülnek/készültek volna. Hangja a lézernek a földön sincs, látni is csak ritkán lehet.
Csillagrombolónak hívni egy olyan hajót, ami nemhogy egy holdat, de egy nagyobb ellenséges hajót sem tud kilőni... mondjuk nagyobb fegyverei is alig vannak. Még a halálcsillag sem rombol csillagokat. Jut eszembe, a lázadóknak van vagy százféle hajója, a birodalomnak meg gyakorlatilag csak a csillagrombolók (+szuper~), a tie-fighterek, és az Y-szárnyú "Lambda-osztályú" hajó a Jedi visszatérben, az is fegyvertelen elvileg.

Cirrus 2010.09.17. 11:47:43

A csillagrombolók az egész szériában csak egyszer dobták ki a "szemetet" mielőtt fénysebességre kapcsoltak volna, pont akkor, amikor ott volt Han Solo...

Bocs a spam-ért

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.09.17. 12:21:14

@Bobby Newmark: @Cirrus:

erőtér témában azt hiszem már mi is tudunk ilyet.

a cucc úgy működik, hogy ionizálja a levegőt és a +/- töltéseket vonzza magához, ami beindít egy fel-le áramlást (ami erősebb, mint a vákum szívása) és így nem jut ki a levegő.

a hőmérséklet persze más kérdés. :)

a szemét kidobása meg sima ugrásnál van, harci szituban nem, illetve úgy tudom, hogy a rendszer belső bolygóinál nem csinálják (mert jófejek, vagy mert katonai szabályzat írja elő :]) csak kinn a prérin.

persze bugyutaság van sok, hisz ez nem sci-fi, hanem űropera. :D

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.09.17. 12:25:45

@Cirrus: a lambda hajók elég jól felfegyzettek is lehetnek, csak nem mindig harci célra használják.

starwars.wikia.com/wiki/Lambda-class_T-4a_shuttle

itt egy lista a birodalmi "haditengerészet" általános összefoglalójával, 6 oldal csak a rendszerben lévő hajók listája :D

starwars.wikia.com/wiki/Imperial_navy

Kingstone 2010.09.17. 12:37:31

@Cirrus: Rengeteg féle űrhajója van a birodalomnak,Pl: tie bombázó, tie interceptor, tie elfogó, Imperial shuttle stb...
A csillagrombolókat pedig elsősorban nagyobb hajók ellen tervezték, illetve földi célpontok megsemmisítéhez az űrből(egy ilyen ledarálja egy bolygó felületét), nem kis egyszemélyesek ellen.

Cirrus 2010.09.17. 12:40:08

@mcs: Őszintén szólva engem nem hat meg, amit utólag hozzáírtak, csak az, ami a filmekben volt. Márpedig ezekben a legtöbb hajónak nem volt sem neve, sem típusa, sem osztálya, sem gyártója... az expanded universe szerintem egy baromság.

Kingstone 2010.09.17. 12:48:28

Ezek nagyrésze a filmekben is feltűnik és a nevük is elhangzik.
Bár az lehet, hogy így nem mondják,hogy victory osztályú csillagromboló(a kicsik), de a Vader hajójára (az Executor)arra biztos hogy mondják, hogy szuper csillagromboló..

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2010.09.17. 12:59:06

@Cirrus: elég sok szerepelt a filmekben, ha rákattingatsz, akkor ott figyel lent, hogy mikor, miben jelent meg először.

ki nem gyűjtöm neked, az rohadtbiztos. :)

de itt egy párbeszéd:

Luke Skywalker: "Victory-class?"
Lando Calrissian: "Bigger than that."
Luke Skywalker: "Imperial-class?"
Lando Calrissian:"Try again."
Luke Skywalker:"No."
Lando Calrissian:"Yep. Super-class"
—Lando Calrissian and Luke Skywalker, concerning the Executor

starwars.wikia.com/wiki/Super-class_Star_Destroyer

mondjuk nem cél, hogy meghatódj, csak jelzem, hogy volt valami rendszer a dologban.

a tiptop katonailag is korrekt háttér meg gazdasági alapok nyilván később készültek el, ha egyáltalán.

Cirrus 2010.09.17. 14:19:52

Elismerem, valóban nem figyeltem mindenre, így néhány dologban tévedhettem. Bocs.

Beren 2010.09.17. 17:23:37

Nem olvastam az összes kommentet, de szerintem nincs ellentmondás a következők miatt:

-A Millenium Falconnak hibás volt a hiperhajtóműje, tehát nem tudott fénysebességgel haladni. Vagyis az út sokáig tartott a Bespinre, ami Han szavaival, "nincs túl közel, de elérhető". Csak ez a rész unalmas love story volt a cselekmény szempontjából, inkább Luke gyürkőzése volt a téma.
Az út tarthatott akár 1-2 évig is, nincs jelentősége.

kkn 2010.09.17. 18:44:50

@Bobby Newmark:
Node az Alderaan nem az első célpontja volt, és nem úgy volt, hogy azon próbálják ki először?

Mocsár 2010.09.17. 19:37:36

beszartam a kommenteken, főleg a linuxosokon. :D

asszem többször jövök majd a blogra. :D

Beren 2010.09.17. 20:35:12

@hasznavehetetlen régensherceg:

Most látom, hogy ez már másnak is leesett :o)

Translator +X+ · http://www.szabadzona.hu 2010.09.18. 00:41:13

@kkn:

Az első célpont Despayre volt, az a börtönbolygó, ami mellett felépítették. Azt a bolygót három lövéssel kapták szét, szóval bolygót egy lövéssel, teljes energián még nem szedtek le.

kropatschek 2010.09.18. 16:33:26

@Cirrus:

Szerintem félreértetted a "csillagromboló" megnevezést.
Én gondolom nem azért nevezik így, mert csillagokat rombol, hanem azért, mivel a mi valóságos világunkban létezik olyan hadihajókategória, hogy romboló (destroyer) ( hu.wikipedia.org/wiki/Rombol%C3%B3 ).
Manapság általában a tengeralattjárók "rombolására" vannak specializálva.

Tehát csillagromboló=csillagközi térben (űrben) közlekedő, romboló kategóriájú hadihajó. :)

algi 2010.09.18. 16:36:23

@Cirrus: Ez olyan, mintha egy sárkányos mesében azt kérdeznéd, hogy de melyik ország királyának a lányát rabolta el, és miért nem kért segítséget a szövetséges államtól. Valamint felmerül, tudtak-e a sárkányok létezéséről, illetve, hogy a tudósok mit tudtak róluk.

Cirrus 2010.09.18. 19:41:33

@kropatschek: OK, legyen igazad :)

@algi: azt hittem, ez egy "science" fiction...

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2010.09.19. 23:36:57

Ritkán csinálok ilyet, de legyűrtem az összes kommentet, mondjuk nem esett nehezemre, végig kacagtam az egészet :)
Megy a blog a kedvencekbe!

meronem 2010.09.24. 18:19:48

@Cirrus: "Az erőtér [...] akkor elég hatékony, hogy a levegőn kívül minden átmegy rajta, nem beszélve a hőmérsékletről."
Nem voltál még a metróban vagy egy plazában? A bejáratnál meleg levegő áramlik vertikálisan. A Halálcsillagon is ilyesmi lehet, ez magyarázza azt is, hogy mikor Vader hajója megérkezik, nem csapódik le rajta a kondenzvíz, mert ott rögvest felmelegszik.
Persze az is lehet, hogy a leszállás előtt már melegítik a hajó burkolátat... :(((( a francba, alig lehet belekötni ezekbe a részletekbe!

Llew 2010.09.28. 14:22:16

Szórakoztató volt végig olvasni a kommenteket, főleg, hogy már a kiindulási vázlat is egy feltételezésen alapul, hisz a filmben sem Hanék utazásának, sem Luke kiképzésének ideje nem hangzik el.
Lukenak már volt egy alapképzettsége mire a Dagobahra került, amit vagy magától vagy Obi-Wantól szedett össze, hisz már a wampa barlangban is tudta használni az Erőt, míg az Új reményben még sehol nem volt. Szóval Yoda csak egy intenzív ráképzést tartott neki, és Luke még azt sem fejezte be. Hanék nem hiszem, hogy sok időt töltöttek volna a hajóban, egyrészt a már említett váltásruha hiánya miatt (Chewbaccának könnyű dolga van ilyen szempontból), másrészt Hannak még borostája sem nőtt, nemhogy szakálla.:D Illetve nem hiszem, hogy Vader sokáig hajlandó lett volna bujkálni a Bespinen, amíg a szökevények kiwellneszezik magukat. Hisz Lando említi, hogy már Hannék előtt megérkeztek. Az alábbi csillagtérkép alapján egyébként a Hoth és a Bespin (K18) szomszédos rendszerek, míg a Dagobah(M19) odébb van.
images3.wikia.nocookie.net/__cb20091207040153/starwars/images/d/dd/TheOuterRim.jpg
A hiperhajtő nélküli utazás részleteiről (sebességéről, stb.) semmi nem derül ki a filmből, a hiperhajtóművesről is csak annyi, hogy van időtartama, így Hannék lehet anélkül is hamarabb elértek a Bespinre, mint Luke a Dagobahra. Ahol egyébként pl. csak kétszer eszik, és mintha lenne egy este is, szóval ez alapján max egy napig volt ott.

meronem 2010.09.30. 22:28:34

Miért godolod, hogy Luke összes étkezését, esti mosdását és lefekvését, valamint Han borotválkozását dokumentálta a filmes? Utóbbi lehet, hogy kezeltette a bőrét, hogy sose nőjjön szőr az arcán.
Ezek nem jó érvek, sorry.

minnifield űrhajós 2010.10.01. 00:44:42

ha leia és luke testvérek, akkor elvileg luke az alderaan trónörököse. vagy leia parasztlány?

Llew 2010.10.07. 12:35:24

@meronem: szereted a viccet csak nem érted igaz? A smilet meg nem szoktad elolvasni. Mint mondtam eleve a posztban felvetett feltételezés is hülyeség, így a komolyabb érvekkel nem érdemes dobálózni.

Norris74 2011.01.01. 12:09:58

A helyzet a következő. A Falcon felszáll a Hoth bolygóról, a birodalmiak üldözik. A hiperhajtóműve (legalább is az elsődleges) éppen nem szuperál. Ezzel a hajtóművel 0.5x hiper-sebességre képes (azaz négyszer olyan gyors, mint egy 2x-es hajtóművel szerelt Csillagromboló) A Hoth rendszer, és az Anoat rendszer (ahol az aszteroida mező volt) elég közel vannak egymáshoz, a térképen ugyanabban a kvadránsban (K-18). A térkép itt megtekinthető:
www.xs4all.nl/~wrvh/galaxymap/images/modi.jpg
A térkép szerint a Hoth és az Anoat is a "Külső Perem"-en helyezkedik el. Az utazási idő táblázat szerint, amely megtekinthető ezen a linken:
www.starwars-chronicles.com/Hyperspace_Travel_Time.htm
A két külső peremi helyszín között, ha ugyanabban a kvadránsban vannak, akkor az utazási idő feleződik, tehát 1 nap. Ha ezt a Falcon tartalék hajtóművel teszi meg, ami neki x10-es, tehát az Hotról az Anoat aszteroidamezőkig 10 nap alsó hangon az út. Nyilván nem üldözték ez idő alatt folyamatosan, de a területen elég komoly birodalmi jelenlét volt akkoriban ahhoz, hogy kiszúrják és rárajtoljanak. Aztán az űrcsiga belsejében lerázta az üldözőit. Azért is biztos, hogy kellett némi idő, mivel Vadernek is szüksége volt ennyire, hogy oda tudja hívni Boba Fettet, Bosskot, IG88-at, és Zuckuss-t, azaz a fejvadászokat, akik közül ugye a furmányos Fett kezdte követni a Falcont, aki elindult a Bespinre, ami szerencsére ugyanebben a szektorban van, tehát az Anoatról x10-es hajtóművel oda is 10 nap az út. Tehát ha nagyon préseljük a dolgot, akkor kb 20 nap telhetett el ez idő alatt, ami elég szűkös egy jedi képzésre, főleg akkor ha még azt is hozzá veszem, hogy Luke-nak is oda kellett érnie a Dagobah-ra, illetve a Dagobah-ról a Bespinre ami a térkép és az utazási idők, na meg az X-szárnyú adatai alapján pontosan összesen 8 nap. Tehát Luke-nak szűk két hete volt csak erre a tréningre, ami elég hihetetlen.

Norris74 2011.01.01. 12:21:05

Még annyit, hogy legyenek akármilyen közel egymáshoz a Hoth és a Bespin, a fény alatti hajtóművel a köztük való utazás esélytelen, mert ha mondjuk a Falcon képes lett volna elérni a fény alatt a 0.9c-t (a fénysebesség 90%-a), akkor is évekbe telt volna, amíg elérnek a szomszéd rendszerbe. Mivel a legendás fő hiperhajtóműve éppen nem szuperált, ezért csakis a x10-es tartalékkal evickélhettek el odáig. És egy x0.5-ös hajtómű mellett az x10-es valóban evickélésnek hat, mert ha jó lett volna az elsődleges akkor csak 12 órát tartott volna az út.

Norris74 2011.01.01. 12:36:51

@lutria: A birodalmi rohamosztagosok először valóban a klónok voltak. De nyilván az idők folyamán tisztességesen fogyott a számuk, és annyit, amennyire szükség volt a kaminoiak nem valószínű, hogy le tudtak annyi idő alatt gyártani, még "növekedésgyorsítással" sem, hiszen az eredeti szériához is kellett vagy 10 év. Akkor ha jól emlékszem olyan másfélmillió katonáról beszéltek. (500k már készen és további egymillió egység előkészítés alatt.) Ez, egy galaxisnyi területet figyelembe véve elég hernye, ha belegondolok, hogy a II.Vh alatt az ruszkiknak volt kb ennyi katonájuk a Vörös Hadseregben. És ez csak egy bolygó. :) Ha a galaxis birodalmi érdekeltségeinek számát veszem, akkor szinte biztos, hogy kellett sorozniuk is (sőt ha jól emlékszem, itt-ott regényekben említik is ezt a sorozást.), máskülönben nem lett volna elég rohamosztagosuk.
Meg hát Leia is elsütötte, hogy "Már törpéket is bevesznek rohamosztagosnak?", tehát ez is utalhat arra, hogy egyrészt soroztak, másrészt a 170 centi körüli magasság nem volt hozzá elég. :)

Norris74 2011.01.01. 12:45:03

@Terézágyú: Nem olyan nagy az ellentmondás, mert a eredeti trilógia idején egy icipicit megcsappant az erőhasználók száma, így sanszos, hogy a nem erőhasználók kerültek túlsúlyba. Az két megmaradt (a császár és Vader - Luke-ot és Yodát nem veszem most ide) meg elég hülye lett volna, ha csak azért kezdi kinyírogatni a nem erőhasználókat, mert azok esetleg "beszóltak" vagy hogy mondjuk egyforma világi hatalommal rendelkeznek velük. Mondjuk azért Vader nem volt szívbajos, amikor egy-egy neki nem tetsző, vagy hibázó tisztet kellett jégre tenni. :D

A moff-okat, mint rangot pedig csak a birodalom idejében vezették be, hiszen a birodalom a hatalmat közvetlenül, a katonai kormányzókon keresztül gyakorolta, és ezek voltak azok a bizonyos moffok. A nagy moffok meg gondolom olyanok, akik több szektor katonai kormányzóját (is) irányították. A Tarkin család legalább is egy ilyen elég befolyásos família volt.

Norris74 2011.01.01. 13:01:22

@Blassius: Vannak. :) Olvastam őket. :D

Norris74 2011.01.01. 13:10:39

@Cirrus: Soha nem mondták sehol, hogy a "közepénél" lehet lekapcsolni. Bajosan lehetne, mert ott kb csak a főreaktor van.
Lekapcsolni egy megfelelő csomópontból lehetett. Még el is hangzik a filmben, hogy "A vonósugár hét ponton csatlakozik a főreaktorhoz. Elég csak az egyiknél áramkimaradást okozni, és a többi is lekapcsol." Az öreg Obi-Van egy ilyen központhoz sétált csak el (vagy lehet, hogy turbóliftet használt?). Pláne azért sem kellett 140 km-t sétálnia, mivel a Halálcsillagnak csak egy relatíve kis, felszínközeli rétege az, ami kifejezetten "lakott" a többit a gépészeti részek, hangárok, reaktor(ok), és raktárak, és hasonló finomságok tették ki. Inkább volt egy hatalmas buborék, mintsem egy igazán tömör gömb.

Norris74 2011.01.01. 13:17:14

@Cirrus: Minden hajónak saját gravitációs tere van, amelyeket a gravitációs projektorok gerjesztenek. Ezért volt minden hajóban "fent és lent". Már csak azért is, mert az ember általában igényli a "fentet és lentet" a normális tájékozódáshoz és életvitelhez. A Falconban volt egy kis trükk ebben, mert a lövegtornyoknak saját gravitációs terük volt, hiszen egymáshoz képest Han és Luke fejjel lefelé voltak, ők mégsem így érzékelték.
Ezen felül a hajó gravitációs terei össze vannak hangolva az inerciális tompítóval, amely azt hivatott szolgálni, hogy az első gyorsításnál, éles fordulónál, vagy hiperűrugrásnál ne kenődjenek az utasok a szemközti falra.

Grievous tábornok hajóján (meg sok más helyen is, pl a Halálcsillagon) a dokkokat többfázisú erőterek védték, amelyek kint tartották az űr vákuumát, a -200sok fokot, tehát falkén működtek, de a hajókat átengedték. Így Obi-Vannak és Anakinnak sem kellett megfagynia.

Norris74 2011.01.01. 13:20:10

@Cirrus: Na és ki állította, hogy nem egy mese? :D

A realitása másként működik, mint a mi saját realitásunk, és ez nem is baj. A baj akkor van, amikor SW univerzum a saját realitásával ellenkezik, nem akkor, amikor a miénkkel.

Norris74 2011.01.01. 13:38:24

@Cirrus: Tudom, hogy csak kötözködsz, de azért válaszolok. :) Látszik, hogy nem voltál katona. A katonaságnál vannak egyenruhák, védőfelszerelések és azoknak a viselési előírásai. Az sem igaz, hogy minden katona "óriási sisakban" volt. Egy csomó tiszt, meg egyéb lótifuti csak sima siltes sapkában volt. Bizonyos helyeken (mint pl a börtönblokk, meg a szuperlézer irányítóterme) viszont speciális védősisakot hordtak, feltételezem nem véletlenül.

A csillagromboló lehet, hogy nem tudott "csillagokat" rombolni, viszont azért elég tisztességes tűzereje volt ahhoz, hogy orbitális pályáról akár komoly városokat tegyen egymaga a földdel egyenlővé. A "Csillag" kitétel nyilván arra utal, hogy az űrben, a csillagok közt járkáló Romboló volt. A másik hajót azért tette "nehezebben" tönkre, mert a másik hajónak is voltak elhárító pajzsai. Egy városnak ritkán vannak.

A lézernek valóban nincs hangja (legalább is a sugárnak nincs), sem az űrben, sem a földön, de milyen unalmas lenne egy űrben játszódó csatajelenet valamiféle hangeffektus nélkül. Pár filmes megpróbálkozott már ilyesmivel. A siker marginális volt. Egyébként meg a földön a "blasternek", amelyik ugye nem lézert, hanem egy mágneses "palackba" zárt plazmát lő ki, annak igenis volna hangja. Valami olyan, mint amilyen Solo fegyverének volt.

A lázadásnak meg éppen az volt a lényege, hogy mindenhonnan, minden eszközt igénybe vett a birodalom (azaz a hadsereg) ellen. A hadseregekben mindenhol bizonyos (harci)járműtípusok vannak rendszeresítve, ez evidens. A felkelők meg használtak mindenféle hajót, amihez csak hozzájutottak. Ez is evidens. Ebben nincs semmi logikai ellentmondás.

Az "Y szárnyú" Lambda osztályú hajó egy katonai (utas)szállító volt, amelyek most is vannak a hadseregekben, és azok is fegyvertelenek. Ezért is adnak melléjük vadászkíséretet, ha azt a helyzet indokolja.

A Csillagrombolók nem csak egyszer dobták ki a szemet valószínűleg, csak mi egyszer LÁTTUK a filmben, hogy kidobják, mivel egyszer láthattunk csillagrombolót a hipertérbe ugrani a filmekben.

Norris74 2011.01.01. 13:43:50

@Beren: Addig azért nem, mert a Falcon tartalékai (mint kaja, víz, levegő) csak 3 hónapra lennének elegendőek. Ezen belül illett volna elérni.
Egyébként a Falconnak volt tartalék hiperhajtóműve, csak hússzor lassabb volt, mint a fő. Valószínűleg ezzel mentek.

Norris74 2011.01.01. 13:47:40

@Cirrus: Nem. Ez egy űropera. :) Nagy különbség!

Na meg az is kérdés, hogy egy science-fictionban milyen arányban oszlik meg a science, meg a fiction? Az sem mindegy ám!

Cirrus 2011.01.01. 13:58:36

@Norris74: Jó, hogy így majdnem 2 hónappal a lecsengése után hozzászóltál a poszthoz, többek közt az én kommentjeimhez is, nagyon hiányzott...
Néhány dologban igazad van, régen láttam a filmeket, nem emlékeztem mindenre, de ilyen áltudományos maszlaggal nem lehet mindent megmagyarázni a filmen kívül, persze ott elfogadott lehet pl. egy "gravitációs projektor", ami ugyan szerintem egyszer sem hangzik el egyik filmben sem, csak valaki utólag magyarázta bele egy "szakkönyvben", ahogy a többit is. Mindazonáltal voltam katona, és nem két hétig. Elég rossz emberismerő lehetsz, ha ilyen apróságokból vonsz le messzemenő következtetéseket.
Szemét kidobása hiperugrás előtt... nyilván csak azért kellett a filmben, hogy meg tudjanak lógni. Egy utolsó: az a kb. 8 emelet magas birodalmi lépegető szerintem egy harcászati ostobaság. De ennyi is volt a kritika a részemről, a többit megtartom magamnak. Egyébként általában tetszettek a (régi) SW filmek.

steery 2011.12.04. 20:45:10

Ez az időbeli hézag pár évvel ezelőtt nekem is feltűnt (nem mástól hallottam), ezért úgy döntöttem, kitöltöm a lyukat és írok egy regényt, ami ezeknek a heteknek az eseményeit mutatja be, logikusan illeszkedve a történetbe.
A címe: Út a Bespinre
Ingyen letölthető innen:
frankwinking.van.hu/cskh/kozbenso.html
egy másik regénnyel együtt, ami az Új reményben található másik nagy hézagot igyekszik kitölteni: Menekülés a Yavinra.
További folytatások készülnek a többi lyuk befoltozására, amikben egyben próbálok választ adni a rajongók által föltett legfontosabb kérdésekre is, amennyire ez egyáltalán lehetséges. Évente 1-2 ilyet szeretnék megcsinálni, szóval legyetek türelemmel. Nem fogom elkapkodni és összecsapni őket, mert a jó munkához idő kell (a mestermunkához meg még több idő).
süti beállítások módosítása